Інформує Кременчуцьке управління Головного управління ДФС у Полтавській області

У КРЕМЕНЧУЦЬКОМУ УПРАВЛІННІ ВІДБУВСЯ СЕМІНАР ДЛЯ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ
Днями у актовій залі Кременчуцького управління відбувся черговий семінар для платників податків, організований спільно з громадською організацією «Всеукраїнський бухгалтерський клуб» Полтавським представництвом Групи компаній «Баланс».
Темою семінару стала «Оплата праці 2019- всі зміни та нововведення».

Відкрила семінар заступник начальника Кременчуцького управління Ірина Година, яка роз’яснила порядок подання декларацій про майновий стан та терміни сплати податку на доходи фізичних осіб і військового збору. Також вона нагадала, що фахівці податкової нададуть всі необхідні консультації та допоможуть правильно заповнити декларацію про отримані доходи.

Особливу увагу Ірина Година приділила питанню сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та земельного податку. Вона відмітила, що є багато сумлінних громадян, які приходять до податкової з документами, на підставі яких проводится звірка та наповнення бази платників з метою уникнення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів.

Користуючись нагодою, запросила звернутися до Кременчуцького управління для звірки даних.
Під час семінару Антон Янко, лектор-експерт громадської організації «Всеукраїнський бухгалтерський клуб», переможець Всеукраїнського конкурсу «Кращий бухгалтер України», ознайомив учасників семінару зі змінами із новаціями у сфері трудового законодавства, відповідальністю за порушення законодавства про працю, особливостями оформлення трудових відносин.
На завершення семінару усі бажаючі отримали відповіді на поставлені питання та мали змогу отримати практичні поради фахівців у застосуванні податкового та трудового законодавства.

ПРИЙМАЄТЕ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ – ПОВІДОМЛЯЙТЕ ПРО ЦЕ КОНТРОЛЮЮЧІ ОРГАНИ
Кременчуцьке управління ГУ ДФС у Полтавській області нагадує, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу.
Тобто, обов’язковою умовою офіційного оформлення новоприйнятих працівників є своєчасно направлені до органів ДФС повідомлення про прийняття працівників на роботу (далі – Повідомлення).
Форма такого Повідомлення затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 (далі – Постанова № 413).
Повідомлення буває двох типів:
початкове – подається при працевлаштуванні нового працівника;
скасовуюче – подається, якщо у початковому були допущені помилки та в інших випадках, що потребують уточнення.
Повідомлення подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою – підприємцем до територіальних органів ДФС за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до Постанови № 413 до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:
– засобами електронного зв’язку або за допомогою сервісу «Електронний кабінет» за адресою: cabinet.sfs.gov.ua;
– на паперових носіях разом з копією в електронній формі;
– на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.
Інформація, що міститься у Повідомленні, вноситься до реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб відповідно до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями.

ПРИ ПОДАННІ ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО МАЙНОВИЙ СТАН І ДОХОДИ У ГРОМАДЯН Є НА ВИБІР ТРИ СПОСОБИ ПОДАННЯ ДЕКЛАРАЦІЇ
Кременчуцьке управління ГУ ДФС у Полтавській області інформує, що при поданні декларації про майновий стан і доходи, у громадян є вибір, у який із трьох способів це можна зробити.

Перший спосіб – подання декларації особисто або уповноваженою на це особою. Під зазначеним розуміється безпосереднє відвідування податкової інспекції за місцем своєї податкової адреси.

При другому способі – декларацію можна надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення. У такому разі потрібно врахувати наступний нюанс: таке відправлення платник податку зобов’язаний здійснити не пізніше, ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації.

Третій спосіб подання декларації – найсучасніший – це декларування в електронній формі засобами електронного зв’язку. Утім, якщо вирішите скористатись саме цим шляхом і подати декларацію через „Електронний кабінет платника податків”, що розташований на веб-порталі ДФС України в меню електронних сервісів, врахуйте вимоги законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису (ЕЦП).

Отож вибір декларування своїх доходів у будь-який із трьох вищеперерахованих способів за вами.
Нагадаємо, що податкова декларація про майновий стан і доходи подається платниками податків за місцем своєї податкової адреси. Триватиме кампанія декларування доходів, отриманих у 2018 році, до 1 травня поточного року. Разом із тим, для громадяни, які мають право на податкову знижку – впродовж усього 2019 року.

ФІЗИЧНА ОСОБА – ЗАСНОВНИК ПІДПРИЄМСТВА НЕ МОЖЕ ЗАСТОСОВУВАТИ ПІЛЬГУ ЗІ СПЛАТИ ПОДАТКУ НА НЕРУХОМІСТЬ ДО ОБ’ЄКТА ЖИТЛОВОЇ НЕРУХОМОСТІ ЗА АДРЕСОЮ РЕЄСТРАЦІЇ ЮРИДИЧНОЇ ОСОБИ
Фізична особа – засновник юридичної особи не може застосувати пільгу зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, до об’єкта житлової нерухомості за адресою якого зареєстрована дана юридична особа.
Відповідно до п.п. 266.4.3 п. 266.4 ст. 266 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) пільги зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не надаються, зокрема, на об’єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, використовуються у підприємницькій діяльності).

Пунктом 63.3 ст. 63 ПКУ визначено, що платники податків з метою проведення податкового контролю підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичної особи, відокремлених підрозділів юридичної особи, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі п. 45.1 ст. 45 ПКУ).

Податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (п. 45.2 ст. 45 ПКУ).

При цьому, відповідно до ст. 93 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року №435-IV зі змінами та доповненнями місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
Довідково: Загальнодоступний інформаційно – довідковий ресурс (категорія 106.05).

Кременчуцьке управління Головного управління
ДФС у Полтавській області