В ЦЕНТРАХ ОБСЛУГОВУВАННЯ ПЛАТНИКІВ КРЕМЕНЧУЦЬКОГО УПРАВЛІННЯ ЗА МИНУЛИЙ РІК НАДАНО ПОНАД 52 ТИСЯЧІ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ

На сьогодні здійснення сервісного обслуговування платників податків є основним завданням держаних податкових інспекцій, які входять до складу відокремленого управління. Центрами обслуговування платників (ЦОП) надається комплекс адміністративних, консультативних, інформаційних послуг, здійснюється прийом податкової звітності та вхідної кореспонденції.
В ЦОП створені умови для доступу жителів регіону до всього спектру адміністративних послуг, що належать до компетенції органів Державної фіскальної служби. У Центрах обслуговування платників можна отримати 17 адміністративних послуг. Крім того, створені умови для приймання заяв (документів) на отримання 13 адміністративних послуг, які надаються Головним управлінням ДФС в області.

Протягом 2018 року в Центрах обслуговування платників Кременчуцького управління (5 ЦОП) надано 52 332 адміністративні послуги.

Серед наданих адміністративних послуг найбільшу кількість складають послуги з видачі картки платника податків – 22 424 звернення (43 відсотки від загальної кількості наданих адміністративних послуг).

Друге місце за популярністю припадає на послугу «Видача відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків». За 2018 рік видано понад 10 тисяч довідок.

Частими клієнтами Центрів обслуговування платників є платники єдиного податку. За минулий рік зареєстровано 3038 платників єдиного податку та за заявами платників видано 4615 витягів з реєстру платників єдиного податку. За реєстрацією книг обліку доходів та книг обліку доходів і витрат платниками єдиного податку звернулося 3031 «спрощенець».
За послугами з реєстрації реєстратора розрахункових операцій звернулося 568 платників. Фахівцями ЦОП зареєстровано 586 розрахункових книг та 4044 книги обліку розрахункових операцій.

В ЦОП платники отримали 2151 довідку про відсутність податкового боргу. Опрацьовано 315 звернень на видачу довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи та 129 звернень на видачу довідки про сплату податку на доходи фізичних осіб платником податку, який виїжджає за кордон на постійне місце проживання та 321 звернення на підтвердження статусу податкового резидента України.

Також в ЦОП здійснюється приймання звітності, поданої на паперових носіях – за рік прийнято майже 67 тисяч податкових звітів на паперових носіях.

Окрім адміністративних послуг в ЦОП платники отримують усні консультативні та інформаційні послугу щодо системи оподаткування, адміністрування єдиного соціального внеску, нарахування та сплати податків, порядку заповнення податкових декларацій та розрахунків, платіжних документів на перерахування належних податків і зборів до бюджетів, користування електронними сервісами ДФС тощо.

У ДФС СТВОРЮЄТЬСЯ ДЕПАРТАМЕНТ ТРАНСФЕРТНОГО ЦІНОУТВОРЕННЯ ТА МІЖНАРОДНОГО ОПОДАТКУВАННЯ
У Державній фіскальній службі буде створено Департамент трансфертного ціноутворення (ТЦУ) та міжнародного оподаткування, а також відповідне управління в Офісі великих платників податків ДФС. Такі зміни у структурі вже погоджені Міністерством фінансів.

За словами в.о. Голови ДФС Олександра Власова, перевірки трансфертного ціноутворенням та контроль за операціями між пов’язаними особами в службі будуть ще більш ефективними та прискіпливими, адже на порядку денному усіх податкових адміністрацій світу стоїть одне з основних питань – недопущення розмивання бази та виведення прибутку з-під оподаткування.
«Наш стратегічний план – розширення бази оподаткування, а механізм контролю за трансфертним ціноутворенням – один з дієвих механізмів. Тому Україна націлена на імплементацію правил BEPS, вже розроблений відповідний законопроект і після його ухвалення податковий контроль за трансфертним ціноутворенням буде відповідати вимогам OECD», – зазначив Олександр Власов.

Він додав, що після реорганізації ДФС в окремі податкову та митну служби Департамент ТЦУ стане одним з ключових у податковому напрямку.

До утворення окремого підрозділу контроль за трансфертним ціноутворенням в ДФС здійснювали Департамент аудиту за напрямком контрольно-перевірочної роботи та Департамент податків і зборів з юридичних осіб – за функцією адміністрування. Функціонал нового структурного підрозділу буде охоплювати: від процедур аналізу про здійснені контрольовані операції до проведення попереднього узгодження ціноутворення.

Довідково:
В цілому по Україні протягом 2018 року понад 2 тис. платників податків подали звіти про контрольовані операції за 2017 рік та задекларували контрольовані операції на загальну суму 1,5 трлн грн.

За результатами декларування податку на прибуток за 2017 рік понад 145 платників податку здійснили самостійне коригування податкових зобов’язань з метою ТЦУ на загальну суму 1,7 млрд грн. Зазначені коригування сприяли скороченню збитковості окремих підприємств, отриманої ними в результаті фінансово-господарської діяльності за 2017 рік, на загальну суму 1,1 млрд грн. Додаткові нарахування податку на прибуток склали 98 млн грн.

Тобто протягом 2018 року кожний 14 платник, що прозвітував про контрольовані операції за 2017 рік, самостійно збільшив податкові зобов’язання з метою трансфертного ціноутворення. При цьому кожні два з трьох таких платників нарахували податок на прибуток.

СТАРТУВАЛА ДЕКЛАРАЦІЙНА КАМПАНІЯ
Початок 2019 року ознаменувався стартом кампанії декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2018 року. Кременчуцьке управління інформує платників, що декларація подається за місцем своєї податкової адреси. При цьому існує три способи подання декларації: особисто або уповноваженою на це особою; поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу. При цьому слід пам‘ятати що у випадку надсилання декларації поштою, її потрібно відправити не пізніше, ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації.

Звертаємо увагу, що законодавством розширено коло платників, які зобов’язані подати декларацію. Відтепер обов‘язок подати декларацію поширюється на отримувачів винагород та інших виплат, нарахованих відповідно до умов цивільно-правового договору у разі, якщо такі доходи отримані від фізичних осіб – платників єдиного податку четвертої групи. Разом з тим розширено коло тих, хто має право на податкову знижку. Мова йде про громадян, які понесли витрати на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти. Також матимуть право на податкову знижку платники, які мають статус внутрішньо переміщеної особи (за умови дотримання вимог, встановлених Кодексом), що сплачують орендну плату за житло (за умови оформлення оренди відповідно до вимог чинного законодавства).

У разі виникнення питань, отримати безкоштовну консультацію можна у Центрі обслуговування платників.

РОЗМІРИ ЄДИНОГО ВНЕСКУ У 2019 РОЦІ
Кременчуцьке управління інформує, що з 1 січня 2019 року мінімальна заробітна плата у місячному розмірі становить 4173 грн, а у погодинному розмірі – 25,13 гривень. Такі розміри встановлені Законом України від 23.11.2018 №2629 “Про Державний бюджет України на 2019 рік”.

У зв’язку з цим, у 2019 році максимальна база нарахування єдиного соціального внеску становитиме 62595,0 грн (4173,0х15), а максимальний страховий внесок складе 13770,90 гривень (4173х15х22%).

Мінімальний страховий внесок у 2019 році дорівнюватиме 918,06 гривень (4173,0х22%).

Кременчуцьке управління Головного управління
ДФС у Полтавській області, 11.01.2019