Інформує Кременчуцьке управління Головного управління ДФС у Полтавській області

У КРЕМЕНЧУЦЬКОМУ УПРАВЛІННІ ВІДБУВСЯ СЕМІНАР ДЛЯ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ
Днями у актовій залі Кременчуцького управління відбувся черговий семінар для платників податків, організований спільно з громадською організацією «Всеукраїнський бухгалтерський клуб» Полтавським представництвом Групи компаній «Баланс».
Учасники зібрання отримали нагоду дізнатись про практичні питання по поданню оновленої звітності з єдиного соціального внеску, а також про новації чинного трудового законодавства та алгоритму їх застосування на практиці.
Відкрила семінар заступник начальника Кременчуцького управління- начальник відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Ірина Година.
Особливу увагу Ірина Година приділила питанню легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення. Вона повідомила, що використання праці найманих працівників без оформлення трудових договорів та трудових книжок, отримання заробітної плати в конвертах негативно впливає на стаж роботи та пенсію, яку наймані працівники будуть отримувати в майбутньому.
Працівник, який отримує зарплатню неофіційно, повністю беззахисний перед роботодавцем. Домовленість про її розмір жодним чином не зафіксовано, і роботодавець сплачує платню доти, доки на те його воля. Звернувшись за захистом своїх прав, наприклад, до суду, працівник не матиме практично жодних доказів на підтвердження дійсного розміру своєї заробітної платні. Отримуючи заробітну платню в «конверті», працівник сам вчиняє серйозне правопорушення – ухилення від оподаткування.
Користуючись нагодою, Ірина Година закликала працедавців не ігнорувати права найманих працівників на гарантований державою соціальний захист.
Під час семінару Антон Янко, лектор-експерт громадської організації «Всеукраїнський бухгалтерський клуб», переможець Всеукраїнського конкурсу «Кращий бухгалтер України», ознайомив учасників семінару з новаціями чинного трудового законодавства. Окрема увага була приділена оновленій звітності з єдиного соціального внеску.
Наприкінці семінару усі бажаючі отримали відповіді на поставлені питання та мали змогу отримати практичні поради фахівців щодо порушених тем у застосуванні податкового та трудового законодавства.

ЗА СВОЮ БІЗНЕС-ДІЯЛЬНІСТЬ СПРОЩЕНЦІ СПЛАТИЛИ ДО МІСЦЕВОЇ КАЗНИ 14МЛН.ГРН.
З почтаку 2018 року від Кобеляцьких представників малого та середнього підприємництва надійшло 14млн. 046тис. гривень єдиного податку. Приріст надходжень у порівнянні до відповідного періоду минулого року склав 3,3 відсотків, або надійшло на 443 тис. грн. більше.
Із загальної суми надходжень значну питому вагу – 5,2 млн. грн. становлять кошти, сплачені фізичними особами – підприємцями. Юридичні особи – спрощенці III групи з початку року спрямували до бюджету 1,2 млн. грн. єдиного податку. Також суттєво поповнили скарбниці місцевих громад і спрощенці IV групи – сільськогосподарські товаровиробники – 7,5 млн. грн.
Нагадаємо, що станом на 01.10.2018 по Кобеляцькому відділенню на умовах спрощеної системи оподаткування працюють 945 суб’єктів господарювання (843– фізичних осіб-підприємців та 102 юридичних осіб).

У КРЕМЕНЧУЦЬКОМУ УПРАВЛІННІ ГУ ДФС У ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ВІДБУЛАСЬ ЗУСТРІЧ З ПЛАТНИКАМИ ПОДАТКІВ БУДІВЕЛЬНОЇ ГАЛУЗІ
Нещодавно у Кременчуцькому управлінні ГУ ДФС у Полтавській області відбулась зустріч з платниками податків – представниками будівельної галузі, темою якої була “Легалізація заробітної плати, боротьба з ухиленням від сплати податків у сфері будівництва”.
Відкриваючи захід, начальник Кременчуцького управління А.Якименко наголосив на значимості заходу, підкресливши, що сьогодні держава вбачає одним з своїх першочергових завдань виконання зобов’язань перед громадянами щодо підвищення соціальних гарантій. Зустріч проходила у формі діалогу, під час якого керівникам та головним бухгалтерам підприємств було розяснено чинне законодавство щодо офіційного оформлення трудових відносин, а також було доведено фінансову відповідальність за порушення трудового законодавства. У свою чергу посадові особи підприємств пояснювали обставини, що спричинили виплату заробітної плати на рівні нижчому від середньогалузевої чи мінімальної заробітної плати та повідомили про перспективи щодо підвищення рівня цього показника. Представники запрошених суб’єктів господарювання одностайно зазначили на доцільності проведення таких зустрічей, які допомагають вчасно виявляти й аналізувати можливі порушення податкового законодавства, спільно обговорювати проблемні аспекти діяльності платників та знаходити шляхи їх вирішення у конструктивному діалозі.

ОФІЦІЙНЕ ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ – ЗАХИСТ СОЦІАЛЬНИХ ІНТЕРЕСІВ ГРОМАДЯН, ГАРАНТУВАННЯ ПРАВА НА СОЦІАЛЬНІ ВИПЛАТИ ТА ПЕНСІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Заходам з детінізації ринку праці та боротьбі з виплатою заробітної плати «в конвертах» сьогодні ДФС приділяється значна увага. Адже нелегальна праця знижує доходи місцевих бюджетів, бюджетів Пенсійного фонду та фондів соціального страхування. Наслідком «тіньової» зайнятості є також погіршення бізнес-середовища та інвестиційного клімату через формування недобросовісної конкуренції.
Нелегальне працевлаштування має негативні наслідки й для найманих працівників. Зокрема, це відсутність соціальних гарантій, передбачених для працівника, – права на відпустку (у тому числі на час вагітності та пологів), страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, права на оплату листків непрацездатності. Громадяни також втрачають пенсійний стаж та можливість отримання державної допомоги у разі втрати роботи.
Неофіційно працевлаштована особа позбавлена законодавчого захисту та повністю залежить від роботодавця та його дій по відношенню до працівників. Офіційно ж оформлені трудові відносини надають можливість громадянам відстоювати свої права у судах у разі конфлікту з роботодавцем.
Виявлення порушників податкового законодавства в частині виплати заробітної плати – один з кроків захисту інтересів працівників. Тому ДФС бере участь у діяльності робочих груп, створених при облдержадміністраціях з метою виявлення найманих працівників, які працюють неофіційно, та залучення їх до оподаткування. Також значна увага надається проведенню роз’яснювальної роботи серед роботодавців для забезпечення підвищення рівня заробітної плати найманих працівників.
Крім того, відомості про виявлені порушення трудового законодавства та законодавства про працю фіскальною службою передаються до органів Держпраці для застосування санкцій.
Про факти порушень податкового законодавства з боку роботодавців громадяни можуть повідомити на «гарячу лінію» ДФС за телефоном 0800-501-007.

ДЛЯ СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ, ЯКІ ВИКОРИСТОВУЮТЬ КАСОВІ АПАРАТИ, Є ПРИЄМНА НОВИНА!
Міністерством фінансів України презентовано для публічного обговорення проект наказу, який спрощує реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій (РРО).
Після прийняття даних змін, зокрема, суттєво спроститься процедура реєстрації РРО та вимоги щодо ведення та використання книги обліку розрахункових операцій (планується скасувати необхідність щоденного підклеювання звітних чеків).
Крім того, буде запроваджено можливість направлення документів на реєстрацію РРО в електронному вигляді засобами Електронного кабінету та отримання копії реєстраційного посвідчення засобами електронного зв’язку на адресу своєї електронної пошти.
Пропонуємо ознайомитися з проектом наказу за посиланням: https://goo.gl/aHv7VB.

ЕКОЛОГІЧНИЙ ПОДАТОК СПЛАЧУЄТЬСЯ ДО БЮДЖЕТУ ПЕРВИННИМИ ВОДОКОРИСТУВАЧАМИ
Екологічний податок за здійснення скидів забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти сплачується до бюджету первинними водокористувачами, оскільки ними, на підставі дозволів на спеціальне водокористування, здійснюються скиди у водні об’єкти стічних вод з умістом забруднюючих речовин.
При цьому, вторинний водокористувач є платником екологічного податку у разі якщо ним отримано дозвіл на спеціальне водокористування, на підставі якого здійснюється скидання стічних вод у водні об’єкти.
Відповідно до п.п. 240.1.2 п. 240.1 ст. 240 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками екологічного податку є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти.
Згідно з частинами другою – п’ятою ст. 42 Водного кодексу України від 06 червня 1995 року № 213/95-ВР із змінами і доповненнями водокористувачі можуть бути первинними і вторинними.
Первинні водокористувачі – це ті, що мають власні водозабірні споруди і відповідне обладнання для забору води.
Вторинні водокористувачі (абоненти) – це ті, що не мають власних водозабірних споруд і отримують воду з водозабірних споруд первинних водокористувачів та скидають стічні води в їхні системи на підставі договору про водопостачання (поставку води) та/або про водовідведення без отримання дозволу на спеціальне водокористування.
Вторинні водокористувачі здійснюють скидання стічних вод у водні об’єкти на підставі дозволів на спеціальне водокористування.
Об’єктом та базою оподаткування екологічним податком, зокрема є обсяги та види забруднюючих речовин, які скидаються безпосередньо у водні об’єкти (п.п. 242.1.2 п. 242.1 ст. 242 ПКУ).
Довідково: Загальнодоступний інформаційно –довідковий ресурс (категорія 120.01).

В «ЕЛЕКТРОННОМУ КАБІНЕТІ» ЗАПРОВАДЖЕНІ СЕРВІСИ З АВТОЗАПОВНЕННЯ РЯДКІВ ПОДАТКОВОЇ ДЕКЛАРАЦІЇ З ПДВ
В «Електронному кабінеті» ДФС України реалізовано автозаповнення рядків податкової декларації з ПДВ та додатку 1 «Розрахунок коригування сум податку на додану вартість (Д1)», додатку 5 «Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)», додатку 6 «Довідка (Д6) подається платниками, які заповнюють рядок 5 декларації, та підприємствами (організаціями) інвалідів» на підставі даних Єдиного реєстру податкових накладних (далі – ЄРПН).
Для автозаповнення рядків податкової декларації з ПДВ та вище зазначених додатків необхідно у приватній частині «Електронного кабінету» при створенні документа звітності проставити відмітку «заповнити на основі даних ДФС». Після чого на підставі відомостей, внесених в ЄРПН, заповнюються дані рядків податкової декларації з ПДВ та відповідних таблиць:
■ Таблиця 1 (Д1) «Коригування податкових зобов’язань згідно зі статтею 192 та пунктом 199.1 статті 199 розділу V Кодексу»;
■ Таблиця 2 (Д1) «Коригування податкового кредиту згідно зі статтею 192 розділу V Кодексу»;
■ Таблиця 1 розділу І Податкові зобов’язання (Д5) «Операції на митній території України, що оподатковуються податком на додану вартість за основною ставкою та ставкою 7 %, крім ввезення товарів на митну територію України»;
■ Таблиця 1 розділу ІІ Податковий кредит (Д5) «Операції придбання з податком на додану вартість, які підлягають оподаткуванню за основною ставкою та ставкою 7 %»;
■ Таблиця 1 (Д6) «Операції, що не є об’єктом оподаткування (стаття 196 розділу V Кодексу), операції з постачання послуг за межами митної території України та послуг, місце постачання яких визначено відповідно до пунктів 186.2, 186.3 статті 186 розділу V Кодексу за межами митної території України, операції, які звільнені від оподаткування (стаття 197 розділу V Кодексу, підрозділ 2 розділу XX Кодексу, міжнародні договори (угоди))».
Додатково повідомляємо, що розділ «СЕА ПДВ» доповнено новим сервісом «Інформація про суму перевищення». За допомогою даного сервісу платникам надано можливість перегляду інформації щодо даних розрахунку суми перевищення та результату порівняння даних податкової звітності з ПДВ та ЄРПН.

ЗАПРОВАДЖЕННЯ МЕХАНІЗМУ «ЄДИНОГО ВІКНА» ТА ОПТИМІЗАЦІЯ ЗДІЙСНЕННЯ КОНТРОЛЬНИХ ПРОЦЕДУР ПРИ ПЕРЕМІЩЕННІ ТОВАРІВ ЧЕРЕЗ МИТНИЙ КОРДОН УКРАЇНИ
Повідомляємо, що 4 жовтня 2018 року набрав чинності Закон України від 06 вересня 2018 року № 2530-VIII «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законів України щодо запровадження механізму «єдиного вікна» та оптимізації здійснення контрольних процедур при переміщенні товарів через митний кордон України» (далі – Закон).
Законом, зокрема, передбачено запровадження механізму «єдиного вікна», функціонування єдиного державного інформаційного веб-порталу “Єдине вікно для міжнародної торгівлі”, скорочення кількості контролюючих органів на кордоні.
Відповідно до положень частини першої статті 319 Митного кодексу України (далі – Кодекс), викладеної у редакції Закону, товари, що ввозяться на митну територію України (у тому числі з метою транзиту), можуть підлягати заходам офіційного контролю.
Згідно з пунктом 13 і частини першої статті 4 Кодексу заходи офіційного контролю – це фітосанітарний контроль, ветеринарно-санітарний контроль, державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин, що проводяться згідно із законодавством України.
Таким чином, з урахуванням зазначених положень Закону та Кодексу посадовими особами відповідних уповноважених органів припиняється проведення:
1) під час переміщення усіх товарів усіма видами транспорту та у всіх напрямках переміщення, у тому числі у формі попереднього документального контролю:
екологічного контролю;
радіологічного контролю;
санітарно-епідеміологічного контролю.
2) під час вивезення за межі митної території України усіх товарів усіма видами транспорту заходів офіційного контролю (ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, контролю за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин).
При цьому звертаємо увагу, що відповідно до Закону органи доходів і зборів не контролюють документи, визначені постановою від 21 травня 2012 року № 436 «Про затвердження переліків товарів, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України», а саме:
повідомлення про ввезення дослідних зразків сортів рослин для експертизи на придатність на поширення сорту; сертифікат відповідності; свідоцтво про визнання відповідності; ветеринарне свідоцтво;
індивідуальна ліцензія на вивезення фізичною особою за межі України банківських металів;
спеціальний дозвіл Національного банку України на ввезення юридичною особою (крім уповноважених банків) в Україну банківських металів; декларація про відповідність; фітосанітарний сертифікат;
сертифікат країни-експортера, що засвідчує якість насіння та/або садивного матеріалу, або сертифікат ОЕСР і сертифікат ІSТА.
Водночас Законом встановлено обмеження щодо переміщення окремих товарів, пропуск та митне оформлення яких здійснюється органами доходів і зборів на підставі таких документів:
дозволу на ввезення на митну територію України незареєстрованних пестицидів і агрохімікатів, що використовуються для державних випробувань і наукових досліджень, а також обробленого ними насіннєвого (посадкового) матеріалу (або відомості про включення товарів до Державного реєстру пестицидів і агрохімікатів);
письмової згоди (повідомлення) на транскордонне перевезення небезпечних відходів (або висновок Мінприроди про те, що відходи, які включені до Зеленого переліку відходів, не підпадають під дію пунктів 6-33 Положення про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацією/ видаленням);
дозволу на імпорт чи експорт зразків видів дикої фауни і флори, які є об’єктами регулювання Конвенції СІТЕS;
сертифікату на реекспорт чи інтродукцію з моря зразків, які є об’єктами регулювання Конвенції СІТЕS;
сертифікату на пересувну виставку для багаторазового переміщення через митний кордон України зразків, які є частиною цирку, пересувної виставки та є об’єктом регулювання Конвенції СІТЕS;
форми реєстрації уловів (реекспорту) антарктичного та патагонського іклачів;
сертифікату на пересувні виставки, реекспорт та інтродукцію з моря зразків видів дикої фауни і флори;
витягу, або посвідчення, або реєстраційний номер з державного реєстру генетично модифікованих організмів або продукції, виробленої із застосуванням ГМО;
дозволу на ввезення продукції, отриманої з використанням ГМО, призначеної для науково-дослідних цілей;
дозволу на транзитне переміщення незареєстрованих в Україні ГМО.
До визначення переліків товарів (з кодами УКТ ЗЕД), контроль за переміщенням яких відповідно до Закону покладено на органи доходів і зборів (пестицидів і агрохімікатів, відходів, ГМО, водних біоресурсів, зразків видів дикої фауни і флори, що є об’єктами регулювання Конвенції СІТЕS), необхідно користуватися кодами УКТ ЗЕД та описом товарів, зазначеними у Переліку документів та/або відомостей, які необхідно подати відповідному контролюючому органові для завершення відповідного виду державного контролю, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 25.07.2016 № 657 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 16.03.2018 № 368).
Просимо митних брокерів, декларантів, осіб, які здійснюють операції з товарами, та інших зацікавлених осіб врахувати зазначені зміни при провадженні зовнішньоекономічної та господарської діяльності.
З повним текстом Закону можна ознайомитись за посиланням: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2530-19

ТЕСТУВАННЯ Е-RECEIPT
Для тестування пропонується безплатне клієнтське програмне забезпечення (інсталяційний пакет) для операційних систем Windows та Android, що розміщене за посиланням: http://217.76.198.145/E-Receipt. Наступним етапом буде розробка програмного забезпечення для операційної системи IOS.
Для реєстрації кас та касирів у приватній частині Електронного кабінету створено електронний сервіс «Експериментальний проект РРО».
Даний сервіс надає можливість платникам обрати із запропонованого списку господарську одиницю, де розміщено касу, пілотний проект, у якому вона візьме участь, та зареєструвати в режимі он-лайн касу та касирів.
Для того, щоб розпочати роботу з касою необхідно відкрити зміну, сформувати електронний чек.
Формування електронного чеку здійснюється за допомогою довідника номенклатури товару, який необхідно заповнити до початку роботи з касою відповідно до інструкції користувача, що розміщена за посиланням: http://217.76.198.145/E-Receipt.
Інструкція користувача щодо роботи з сервісом в Електронному кабінеті розміщена в меню «Допомога».

ПОДАТКОВА ЗНИЖКА ДЛЯ ФІЗИЧНИХ ОСІБ
Громадяни, які не є суб’єктами господарювання та які протягом 2017 року були офіційно працевлаштовані та отримували заробітну плату, з якої утримувався податок на доходи фізичних осіб, мають право на отримання податкової знижки за умови наявності підстав, передбачених Податковим кодексом України.
Податкова знижка надається, якщо у фізичної особи протягом звітного року були витрати на навчання в вищих та професійно-технічних закладах, на отримання доступного житла за державними програмами, на оплату допоміжних репродуктивних технологій, а також пов’язані зі сплатою відсотків за іпотечним кредитом, внесків на благодійність, страхових платежів (внесків, премій) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення тощо.
Для отримання знижки необхідно заповнити та до 31 грудня року, наступного за звітним, подати за місцем реєстрації декларацію про майновий стан та доходи. У декларації необхідно вказати суму одержаного за рік доходу у вигляді зарплати, вид понесених витрат, їх розмір і розраховану суму податку на доходи фізичних осіб до повернення.
Загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному році, не може перевищувати суму річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого у вигляді заробітної плати. До заробітної плати належать основна та додаткова винагороди, інші заохочувальні та компенсаційні кошти, які виплачують платнику податку на підставі відносин трудового найму.
Після отримання декларації визначається сума, що підлягає поверненню, яка громадянам перераховується протягом 60 днів поштовим переказом або на банківський рахунок.
Звертаємо увагу, що право на отримання податкової знижки не переноситься на наступні роки, тобто для отримання знижки за 2017 рік необхідно подати декларацію до 31 грудня 2018 року.

СПЛАТА ПДФО З ДОХОДІВ ПРАЦІВНИКІВ АЗС
Якщо юридична особа створює виробничі структурні підрозділи, зокрема, у вигляді АЗС із використанням праці найманих осіб, за місцезнаходженням (розташуванням) на іншій території, ніж така юридична особа, і не уповноважені нею нараховувати (сплачувати) ПДФО, то такий платник податків зобов’язаний стати на облік за неосновним місцем обліку у відповідних органах фіскальної служби та перераховувати ПДФО до місцевого бюджету за місцезнаходженням таких об’єктів.

ПДВ: ПОСТАЧАННЯ НА УМОВАХ ТОВАРНОГО КРЕДИТУ
У разі постачання товарів за договорами товарного кредиту (товарної позики, розстрочки), умови яких передбачають сплату (нарахування) відсотків, датою збільшення податкових зобов’язань у частині таких відсотків вважається дата їх нарахування, що визначено умовами відповідного договору.
Отже, якщо сторони укладають договори купівлі-продажу на умовах товарного кредиту, що передбачає відстрочення остаточних розрахунків на визначений строк та під процент, то незалежно від наявності боргового інструменту та форми розрахунків за такі товари база оподаткування ПДВ у продавця таких товарів (робіт, послуг) визначається виходячи з договірної вартості цих товарів, збільшеної на загальну суму процентів, визначених договором.

ЗА НЕСПЛАТУ ЄСВ МОЖУТЬ ПОЗБАВЛЯТИ МОЖДИВОСТІ БУТИ «ЄДИННИКОМ»
Оприлюднено для обговорення законопроект«Про внесення змін до статті 291 Податкового кодексу України щодо сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».
Документом пропонується внести до ст. 291 ПКУ зміни, згідно з якими суб’єкти господарювання, які станом на 1 січня базового (звітного) року мають недоїмку з ЄСВ, не можуть бути платниками єдиного податку першої — третьої та четвертої груп.
У разі прийняття цей закон набере чинності з першого числа місяця, що настає за місяцем його опублікування.

З 1 ЖОВТНЯ ДІЮТЬ СПРОЩЕНІ ПОРЯДКИ РЕЄСТРАЦІЇ ТА ЗАСТОСУВАННЯ РРО Й КОРО
Мінфін затвердив зміни до порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій. Ці зміни:
· спрощують реєстрацію РРО та порядок введення їх в експлуатацію;
· запроваджують механізм обміну інформацією між ДФС та ЦСО в електронному вигляді при реєстрації та застосуванні РРО;
· спрощують вимоги щодо ведення КОРО (відміняється необхідність щоденного підклеювання звітних чеків).
Наказ про ці зміни від 20.09.2018 р. № 773 набрав чинності з 1 жовтня, але переважна більшість змін, зокрема нові форми заяв щодо реєстрації та перереєстрації РРО та КОРО, а також щодо відмови застосовувати КОРО, та норми щодо механізму обміну інформацією в електронному вигляді при реєстрації та застосуванні РРО між ДФС та ЦСО, запрацюють лише після набрання чинності наказів Мінфіну щодо затвердження порядків ведення реєстру екземплярів РРО та реєстру ЦСО РРО.
До набрання чинності нових форм заяв у разі прийняття суб’єктом господарювання рішення про те, що у випадках виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту належного підключення резервного РРО або увімкнення електроенергії, такий суб’єкт господарювання має додати до заяви про реєстрацію РРО копію відповідного рішення, про що зазначити в п. 9 такої заяви. Наразі зареєстровані журнали використання РРО, КОРО та РК за «старою формою» можуть використовуватись суб’єктами господарювання до скасування їх реєстрації або закінчення.

ЄСВ: ФОП ЗМІНИВ МІСЦЕ ПРОЖИВАННЯ
ДФС України дійшла висновку, що у разі зміни платником ЄСВ — фізичною особою — підприємцем, який обрав спрощену систему оподаткування, протягом бюджетного року місцезнаходження, пов’язаного зі зміною адміністративного району, подання звіту та сплата ЄСВ здійснюється до контролюючого органу, що відповідає новому місцезнаходженню (місцю проживанню) такого платника.

ПОДАТКОВИЙ КАЛЕНДАР
Вівторок, 16 жовтня 2018
Останній день подання
• звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за вересень (форма № ЗВР-1), якщо не передбачено подання інформації дротовими або бездротовими каналами зв’язку; довідки про використані розрахункові книжки за вересень
Пʼятниця, 19 жовтня 2018
Останній день сплати
• авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб фізичними особами — підприємцями, крім осіб, які обрали спрощену систему оподаткування ƒ
• єдиного податку на жовтень платниками першої та другої груп ƒ
• єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування фізичними особами — підприємцями, в тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування, та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, і членами фермерського

Кременчуцьке управління Головного управління
ДФС у Полтавській області, 17.10.2018