Інформує Кременчуцька ОДПІ Головного управління ДФС у Полтавській області

МАЙЖЕ 3 МІЛЬЯРДИ ГРИВЕНЬ – ВНЕСОК ПЛАТНИКІВ КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ ОДПІ ДО БЮДЖЕТІВ КРАЇНИ
За сім місяців цього року до зведеного бюджету платниками податків Кременчуцької ОДПІ сплатили 2 млрд. 829 млн. грн. податків і зборів. Як повідомив в.о. начальника Кременчуцької ОДПІ Андрій Якименко, рівень минулого року перевищено майже на 600 мільйонів. Керівник податкової регіону уточнив, що ці дані наведені без врахування сплачених податків великими підприємствами, які перебувають на облік Офісі великих платників податків.
Обсяги надходжень до державного бюджету зросли на 267,5 млн. грн. або на 27 відсотків – акумульовано понад 1243млн.грн. Найбільшими бюджетоформуючими платежами в регіоні є податок на додану вартість – 482,8 млн. грн., податок на доходи фізичних осіб – 363,3млн. грн., рентна плата – 183,2 млн. грн., податок на прибуток – 92,0млн.грн. Крім того, в державну казну спрямовано 73,8 млн. грн. військового збору.
Андрій Якименко також відмітив, що в регіоні на 315,0 млн. грн. збільшилася  сплата за податками, що формують місцеві бюджети. Загалом, до місцевих бюджетів від платників Кременчуцької ОДПІ надійшло 1 585,6 млн. грн. Зокрема, сплачено 1068,2млн грн. податку на доходи фізичних осіб, 225,6 млн. грн. податку на майно, 123,6 млн.грн. єдиного податку, рентної плати – 67,1млн грн.. та 32,6млн.грн. акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів.
З ПОЧАТКУ РОКУ ПЛАТНИКИ ОТРИМАЛИ 292,5 МІЛЬЙОНИ ГРИВЕНЬ ВІДШКОДОВАНОГО ПДВ
Протягом січня-липня поточного року платникам податків Кременчуцької ОДПІ відшкодовано 292,5млн. грн податку на додану вартість. Порівняно з відповідним періодом минулого року сума бюджетного відшкодування зросла в 3 рази або на 207,5млн. грн. У січні-липні 2017 року платникам було повернуто 85,0 млн. грн. ПДВ.
У липні 2018 року сума відшкодованого ПДВ склала 30,0млн.гривень.
Позитивної динаміки з відшкодування податку на додану вартість вдалося досягти за рахунок ефективної роботи системи моніторингу оцінки ризиків СМКОР, що дозволяє блокувати реєстрацію ризикових податкових накладних, та електронному реєстру відшкодування ПДВ, який функціонує у відкритому режимі. На сьогодні відсутні будь-які можливості проведення маніпуляцій з відшкодуванням ПДВ, оскільки весь процес автоматичний та прозорий.
ЗЕМЛІ КОБЕЛЯЧЧИНИ НАПОВНИЛИ МІСЦЕВІ БЮДЖЕТИ   17,4МІЛЬЙОНІВ ГРИВЕНЬ
З початку 2018 року Кобеляцькі землевласники та землекористувачі перерахували до місцевих бюджетів 17мільйонів 423 тисячі гривень плати за землю. З них 2,6мільйони гривень  сплатили фізичні особи – власники чи користувачі земельних ділянок та майже 15 мільйонів гривень перерахували юридичні особи.
Фахівці Кременчуцької ОДПІ інформують, що відповідно до податкового законодавства, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у звітному році.
Платники-юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають до фіскальних органів за місцезнаходженням об’єкта оподаткування декларацію з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
Сума податку за землі, які перебувають у власності фізичних осіб, визначається контролюючим органом за місцем реєстрації платника податків. Контролюючий орган до 1 липня надсилає податкові повідомлення-рішення про сплату суми податку фізичним особам. Громадяни повинні сплатити податок протягом 60 днів після отримання повідомлення-рішення. Отже граничний термін сплати громадянами плати за землю ще не настав.
ЗАМІСТЬ ТРАДИЦІЙНИХ РРО – МОБІЛЬНІ ТЕЛЕФОНИ, ПЛАНШЕТИ, НОУТБУКИ
Міністерство фінансів в червні цього року ініціювало пілотний проект реєстрації та експлуатації новітніх моделей для реєстрації розрахункових операцій – e-Receipt (електронний чек).
Зокрема, у рамках пілотного проекту пропонується дозволити використовувати для реєстрації розрахунків мобільні телефони, планшети, ноутбуки та інші засоби комунікації.
Нова система передбачатиме програмне забезпечення для платника (продавця), покупця та ДФС, а також буде інтегрована з Електронним кабінетом платника.
Це також дозволить спростити процес ведення господарської діяльності, адже користування системою не потребує спеціальних знань та підготовки її користувачів.
Наразі для запуску електронної системи e-Receipt Державна фіскальна служба активно веде консультації з бізнесом.
ШТРАФНІ САНКЦІЇ ЗА НЕСВОЄЧАСНЕ ПОДАННЯ ПОДАТКОВИХ ДЕКЛАРАЦІЙ (РОЗРАХУНКІВ) ТА ІНШОЇ ЗВІТНОСТІ
Згідно з пунктом 47.1 статті 47 Податкового кодексу України (далі – Кодексу) відповідальність за неподання, порушення порядку заповнення документів податкової звітності, порушення строків їх подання контролюючим органам, недостовірність інформації, наведеної у зазначених документах, несуть, зокрема, юридичні особи, постійні представництва нерезидентів, які відповідно до Кодексу визначені платниками податків, а також їх посадові особи.
Відповідно до пункту 120.1 статті 120 Кодексу неподання (крім випадків, якщо податкова декларація (розрахунок, звіт) не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов’язок подання якої до контролюючих органів передбачено Кодексом, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Граничні строки подання податкової декларації можуть бути збільшені за правилами та на підставах, які передбачені Кодексом (абзац 2 пункту 49.20 статті 49 Кодексу).
Так, граничні строки для подання податкової декларації, заяв про перегляд рішень контролюючих органів, заяв про повернення надміру сплачених грошових зобов’язань, підлягають продовженню керівником (його заступником або уповноваженою особою) за письмовим запитом платника податків у випадках, які визначені пунктом 102.6 статті 102 Кодексу. При цьому згідно з пунктом 102.6 статті 102 Кодексу штрафні санкції не застосовуються протягом строків продовження граничних строків подання податкової звітності.
Крім того, відповідно до пункту 44 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Кодексу штрафні санкції, передбачені абзацом другим пункту 126.1 статті 126 Кодексу, не застосовуються для узгоджених сум грошових зобов’язань із граничним строком сплати 30 червня 2017 року.
Інших випадків збільшення граничних строків подання податкових декларацій Кодексом не передбачено.
ПІЛЬГА З ПОДАТКУ НА НЕРУХОМІСТЬ НЕ ЗАСТОСОВУЄТЬСЯ, ЯКЩО НЕРУХОМЕ МАЙНО ВИКОРИСТОВУЄТЬСЯ У ПІДПРИЄМНИЦЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
Кременчуцька ОДПІ повідомляє, що п. 266.4 ст. 266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено пільги із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок).
Так, відповідно до пп. 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 ПКУ база оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи – платника податку, зменшується:
а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв. метрів;
б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв. метрів;
в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – на 180 кв. метрів.
Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).
Згідно з пп. 266.4.3 п. 266.4 ст. 266 ПКУ пільги з податку, передбачені підпунктами 266.4.1 та 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 ПКУ, для фізичних осіб не застосовуються до:
¨ об’єкта/об’єктів оподаткування, якщо площа такого/таких об’єкта/об’єктів перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі, встановленої пп. 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 ПКУ;
¨об’єкта/об’єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності
З МЕТОЮ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРАВА НА ПОДАТКОВУ ЗНИЖКУ ГРОМАДЯНИ МОЖУТЬ ПОДАТИ ДЕКЛАРАЦІЮ ДО 31 ГРУДНЯ
Кременчуцька ОДПІ  повідомляє, що з метою використання права на податкову знижку за витратами, понесеними у звітному  2017 році, платник податку може  подати податкову декларацію про майновий стан і доходи до 31 грудня 2018 року.
Звертаємо увагу, що включити до податкової знижки за навчання члена  сім’ї першого ступеня споріднення, з урахуванням п. 166.4 ст.166 ПКУ, можна лише суми коштів, сплата яких здійснена безпосередньо платником податку, який звертається за податковою знижкою та фактично підтверджена відповідними розрахунковими документами (квитанції, касові ордери, чеки тощо).
Нагадаємо, що з 01.01.2017 скасовано  обмеження щодо періоду, протягом якого платник податків та/або член його сім’ї першого ступеня споріднення у звітному (податковому) році навчався.
За результатами звітного року будуть враховуватися фактично понесені витрати протягом звітного (податкового) року платника податку, який сплачує за навчання члена його сім’ї першого ступеня споріднення, незалежно від того отримував, чи ні такий член сім’ї доходи у вигляді заробітної плати.
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
У разі, якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.
Право платника податку на податкову знижку, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування визначені ст. 166 Податкового кодексу.
ЧИ ОБОВ’ЯЗКОВО ВІДКРИВАТИ РАХУНОК ДЛЯ ЗДІЙСНЕННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Суб’єкти господарювання мають право відкривати рахунки для забезпечення своєї господарської діяльності і власних потреб у будь-яких банках України відповідно до власного вибору.
Поточний рахунок відкривається, зокрема, фізичним особам — підприємцям для зберігання грошових коштів і здійснення всіх видів операцій за цими рахунками відповідно до чинного законодавства.
Якщо фізична особа — підприємець не планує працювати з іншими підприємствами (зазвичай розрахунки між підприємствами здійснюються у безготівковій формі) та отримувати оплату за товари та послуги від покупців через банк, то такий підприємець може здійснювати підприємницьку діяльність, не відкриваючи рахунка в банку. При цьому сплата податків та зборів здійснюється в готівковій або безготівковій формі, крім випадків, передбачених Податковим кодексом України або законами з питань митної справи.
ПЕРЕЛІК ПОДАТКІВ ВІД СПЛАТИ ЯКИХ ЗВІЛЬНЯЮТЬСЯ ФОП – ПЛАТНИКИ ЄДИНОГО ПОДАТКУ
Кременчуцька ОДПІ повідомляє, що відповідно до п. 297.1 ст. 297 Податкового кодексу України фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з таких податків:
податку на доходи фізичних осіб у частині доходів, що отримані в результаті господарської діяльності платника єдиного податку першої – третьої групи (фізичної особи) та оподатковані згідно з гл.1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» ПКУ;
податку на додану вартість з операцій з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, крім податку на додану вартість, що сплачується фізичними особами, які обрали ставку єдиного податку, визначену п.п. 1 п. 293.3 ст. 293 ПКУ;
податку на майно (в частині земельного податку), крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку першої – третьої груп для провадження господарської діяльності.
Згідно з . 297.2 ст. 297 ПКУ нарахування, сплата та подання звітності з податків і зборів інших, ніж зазначені у п. 297.1 ст. 297 ПКУ, здійснюються платниками єдиного податку в порядку, розмірах та у строки, встановлені ПКУ.
У разі ввезення товарів на митну територію України податки і збори та митні платежі сплачуються платником єдиного податку на загальних підставах відповідно до закону.
Платник єдиного податку виконує передбачені ПКУ функції податкового агента у разі нарахування (виплати, надання) оподатковуваних податком на доходи фізичних осіб доходів на користь фізичної особи, яка перебуває з ним у трудових або цивільно-правових відносинах (п. 297.3 ст. 297 ПКУ).
НА ОФІЦІЙНОМУ ВЕБ – ПОРТАЛІ ДФС ОПРИЛЮДНЕНО СТАВКИ МІСЦЕВИХ ПОДАТКІВ І ЗБОРІВ НА 2019 РІК
Кременчуцька ОДПІ інформує, що Законом України від 07.12.2017 № 2245-УІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» до статті 12 Податкового кодексу внесені зміни, зокрема, в частині надання копій прийнятих рішень про встановлення місцевих податків та зборів до контролюючих органів.
Так, змінами внесеними до підпункту 12.3.3 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу визначено, що копія прийнятого рішення про встановлення місцевих податків чи зборів або про внесення змін до них надсилається в електронному вигляді у десятиденний строк з дня прийняття до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 1 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін до них.
Контролюючі органи складають зведену інформацію про розмір та дату встановлення ставок місцевих податків та зборів на відповідних територіях та подають її в електронній формі центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, не пізніше 15 липня поточного року оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті зведену інформацію про розмір та дату встановлення ставок місцевих податків та зборів на відповідних територіях.
Відповідно до вимог Податкового Кодексу України нам офіційному веб – порталі ДФС створено розділ «Ставки місцевих податків і зборів» у рубриці «Податки, збори, платежі» за посиланням http://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/stavki-mistsevih-podatkiv-ta-zboriv/chernivetska-oblast.
ПОДАТКОВИЙ КАЛЕНДАР
Четвер, 9 серпня 2018 року
Останній день подання
•звіту про суми податкових пільг за II квартал
•податкової декларації з податку на прибуток підприємств за півріччя платниками, у яких податковий період дорівнює календарному кварталу*
•розрахунку частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями, за півріччя
•розрахунку податку на прибуток нерезидента, який провадить діяльність на території України через постійне представництво, на підставі складення окремого балансу фінансово-господарської діяльності за півріччя платниками, у яких податковий період дорівнює календарному кварталу
•розрахунку податку на прибуток постійного представництва нерезидента, визначеного шляхом застосування до суми отриманого доходу коефіцієнта 0,7, за півріччя платниками, у яких податковий період дорівнює календарному кварталу
•податкової декларації про майновий стан і доходи фізичними особами — підприємцями, які перейшли з ІІ кварталу зі спрощеної системи оподаткування на загальну або вперше зареєстровані у ІІ кварталі
•декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами, за II квартал
•податкової декларації з ПДВ платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу, за ІІ квартал
•звіту про обсяги виробництва та реалізації спирту за липень (форма № 1-РС)
•звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв за липень (форма № 2-РС)
•звіту про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів за липень (форма № 3-РС)
•звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за липень (форма № 1-ОА)
•звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі за липень (форма № 1-ОТ)
•податкової декларації платника єдиного податку — фізичної особи — підприємця та юридичної особи платниками третьої групи за ІІ квартал
•податкової декларації з рентної плати з розрахунком:
рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів за ІІ квартал;
рентної плати за спеціальне використання води за ІІ квартал;
рентної плати за користування надрами без рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за ІІ квартал
•податкової декларації екологічного податку за ІІ квартал
•податкової декларації з туристичного збору за ІІ квартал
•податкової декларації збору за місця для паркування транспортних засобів за півріччя
•податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за IІ квартал (форма № 1ДФ)