Інформує Кременчуцька ОДПІ

ЯКІСТЬ ТА КОМФОРТ У НАДАННІ ПОСЛУГ ПЛАТНИКАМ ПОДАТКІВ – ПРІОРИТЕТ РОБОТИ КОБЕЛЯЦЬКОГО ВІДДІЛЕННЯ КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ ОДПІ
«Надання якісних адміністративних, консультаційних, інформаційних послуг, впровадження прогресивних методів і форм обслуговування та створення сприятливих умов для платників податків є пріоритетними завданнями у діяльності Кременчуцької податкової інспекції», – зазначив в.о. заступника начальника ОДПІ – начальника Кобеляцького відділення Олександр Литвин.
Протягом 6 місяців поточного року до Центру обслуговування платників Кобеляччини для отримання адміністративних послуг звернулось понад 3,6 тисяч відвідувачів.
З початку року платники податків отримали 3 687 адміністративних послуг.
Фахівці ЦОПу видали майже 1,5 тисячі реєстраційних номерів облікової картки платника податків та 1,5тисяч відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків. Відмітимо, що саме ці послуги є найбільш популярною серед клієнтів Центру обслуговування платників.
«Активними відвідувачами Центру обслуговування є підприємці, що застосовують спрощену систему оподаткування, – 114 осіб звернулися для реєстрації платником єдиного податку, 172 для отримання витягу з реєстру платників єдиного податку та 87 особи – по питанню реєстрації книги обліку доходів», – відзначив очільник відділення.
Також спеціалісти Центру обслуговування платників оформили 14 розрахункових книжок, 65 книг обліку розрахункових операцій та 20 реєстраторів розрахункових операцій.
Що стосується інформаційних та інших послуг, які надаються у ЦОП, необхідно відмітити, що фахівці ЦОПу надають консультативну допомогу у оформленні заяв, заповненні податкової звітності; надають інформацію про реквізити рахунків для зарахування платежів до бюджетів, ставки податків та роз’яснення з питань оподаткування; надають інформацію про стан розрахунків з бюджетами; надають безкоштовне програмне забезпечення для формування та подання податкової звітності в електронному вигляді, приймають звітні та інші документи, тощо.

В КРЕМЕНЧУЦЬКІЙ ОДПІ ПІДБИЛИ ПІДСУМКИ ДЕКЛАРУВАННЯ ГРОМАДЯНАМИ ДОХОДІВ
Минулого тижня у Кременчуцькій ОДПІ відбулась прес-конференція. Андрій Якименко – в.о. начальника Кременчуцької ОДПІ, проінформував присутніх про підсумки деклараційної кампанії 2018 року.
Так, з початку року до Кременчуцької ОДПІ всього подано 11735 декларацій про доходи (по головному офісу 3323 декларацій), одержаних протягом 2017 року, що в порівнянні з аналогічним періодом минулого року на 913 більше. Всього задекларовано доходу 529318,7 тис. грн. (по головному офісу 259627,2 тис. грн.), що на 65413,6 тис. грн. більше минулого року. В визначено до сплати податку на доходи фізичних осіб 17726,2 тис. грн. (по головному офісу 6072,4тис. грн.), що на 1957,3 тис. грн. більше, ніж в минулому році та військового збору 2157,7 тис. грн. (по головному офісу 852,4 тис. грн.). – розповів очільник Кременчуцької ОДПІ Андрій Якименко.
Не залишились поза увагою і «мільйонери». Андрій Якименко відмітив, що доходи більше мільйона гривень вказали в своїх деклараціях по Кременчуцькій ОДПІ 41 громадянин, (в т.ч. по головному офісу – 23 громадян), що на 7 громадян більше, ніж в минулому році. Загальна сума задекларованого доходу становить 190,4 млн. грн., що на 25 млн. грн. більше, ніж в минулому році (по головному офісу задекларовано – 82,6 млн. грн.).Самостійно громадянами сплачено до бюджету податку на доходи фізичних осіб 6,6 млн. грн. (в т.ч. по головному офісу 1,9 млн. грн.), що на 3,3 млн.грн. більше, ніж в минулому році (по головному офісу на 0,1млн. грн. більше) та військового збору – 617,9 тис. грн. (в т.ч. по головному офісу 171,8 тис. грн.), що на 142 тис.грн. більше минулорічного показника.
Податківці нагадали про можливість громадян скористатися правом на отримання податкової знижки за наслідками 2017 року, та звернули увагу, що на сьогодні своїм правом на отримання податкової знижки вже скористалося 1186 громадян (по м. Кременчуку 642).
Другим питання, винесеним на прес-конференцію, було питання сплати громадянами у 2018 році «майнових» податків».
Виступаючи керівник Кременчуцької ОДПІ зазначив, що в 2018 році фізичним особам – власникам об’єктів нерухомості по м.Кременчуку сформовано 3557 податкових повідомлень-рішень з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. До сплати визначено податку на загальну суму 2104 тис. грн. На даний час кількість платників по Кременчуцькій ОДПІ становить 3985, що на 707 платників більше, ніж в минулому році. В тому числі, по головному офісу 2430 платників, що на 241 більше минулого року.
Крім того, проводиться активна робота щодо звірки даних по об’єктах нерухомості.
Виступ керівника доповнила заступник начальника Кременчуцької ОДПІ Ірина Година. Вона звернулася до медійників з проханням донести до кременчужан інформацію, про необхідність звернутися до контролюючого органу, тим громадянам, які не отримали платіжку про сплату податку на нерухоме майно, але є потенційними платниками цього податку. Ірина Година зазначила, що варто прийти до податкової за місцем реєстрації й провести звірку – принести документи на право власності та з’ясувати, чи відповідають ці дані первинним документам, наявним у контролюючому органі. Якщо є якісь неточності, то попередні податкові повідомлення-рішення скасовуються та виносяться нові.
Багато громадян щороку свідомо приходять і проводять звірки. Звісно, поряд з цим є громадяни, які, маючи об’єкти, що підлягають оподаткуванню, не отримують повідомлення-рішення. Це зумовлено відсутністю у відповідних органів дійсної податкової адреси платника. Через це власнику нерухомості просто не можуть вручити платіжку. Люди часто змінюють адресу проживання й не завжди повідомляють про це податкову.
Ірина Година наголосила на необхідності фізичним особам, у яких змінилися реєстраційні дані, надати в державну податкову інспекцію за місцем реєстрації заяву за формою № 5 ДР про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.
Під час прес-конференції журналісти мали змогу задати питання керівнику Кременчуцької ОДПІ, які їх цікавлять.
Зокрема, представників ЗМІ цікавила кількість VIP-авто по Кременчуцькій ОДПІ.
Андрій Якименко відповів, що згідно наявних баз даних по Кременчуцькій ОДПІ визначено платниками транспортного податку 21 громадянин (на загальну суму податкового зобов’язання – 525тис.грн.), з них:
мешканці м. Кременчука – 8 громадян (авто марок AUDI Q7, TOYOTA, LAND CRUIZER, LAND ROVER);
Кременчуцький район – 2 громадянина (авто марки AUDI Q7);
м.Горішні Плавні – 4 громадянина (авто марок AUDI Q7, LEXUS ДX 570, BMW740);
Глобинський район – 6 громадян (авто марок AUDI Q7, BMW X6, Merсedes- Benz, MASERATI);
Кобеляцький район – відсутні;
Козельщинський район – 1 громадянин (авто марки AUDI Q7).

УВАГА! СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ ДЛЯ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ!
12 липня 2018 року Кременчуцька ОДПІ спільно з громадською організацією «Всеукраїнський бухгалтерський клуб» та Полтавським представництвом Групи компаній «Баланс» проведе безкоштовний семінар – практикум.
На семінарі будуть розглянуті такі актуальні питання:
1.Огляд нового та перспективного трудового законодавства.
2.Сезон відпусток розпочато: на що звернути увагу?
3.Оплачуємо лікарняні без проблем та очікуємо на великі зміни у фінансуванні ФСС.
4.Останні тенденції перевірок Держпраці та судові прецеденти у різних штрафонебезпечних ситуаціях.
5. Практичні відповіді на актуальні запитання з ПДВ.
Запитання – відповіді.
Смінар-практикум відбудеться 12 липня (четвер) 2018 року об 11год. 00хв. за адресою: м.Кременчук,вул.Троїцька,76 (актова зала).
Семінар-практикум безкоштовний тільки для передплатників видань «Баланс-Клубу»! Вам треба тільки зареєструватися (ОБОВ’ЯЗКОВО! Вхід на семінар за списками попередньої реєстрації).
Для реєстрації на семінар-практикум перейдіть за посиланням:https://goo.gl/eChX9v.
Непередплатниками виднання «Баланс-Клубу» для участі у семінарі-практикумі необхідно зателефонувати менеджерам (0532) 63-72-72, (067) 219-92-66, (099) 177-09-84 – Полтавський обласний осередок громадської організації «Всеукраїнський бухгалтерський клуб. Телефони для довідок в Кременчуцькій ОДПІ: 74-07-20, 74-23-90

ДО УВАГИ ЗАПИТУВАЧІВ ІНФОРМАЦІЇ!
Кременчуцька ОДПІ інформує, що 26.06.2018 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 04.05.2018 №468 «Про затвердження Порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при складанні, поданні та опрацюванні запитів на отримання публічної інформації та Форми для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби».
Зазначеним наказом удосконалено форму для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби. Зокрема, передбачено можливість обрання запитувачем способу отримання інформації (документів) на запит на отримання публічної інформації шляхом проставлення у такому запиті відмітки «ознайомлення з документами в спеціальному місці розпорядника інформації».
В Кременчуцькій ОДПІ спеціальне місце для роботи запитувачів з документами, що містять публічну інформацію, облаштоване в секції 4 – робочий стіл з табличкою «Спеціальне місце для роботи запитувачів з документами, чи їх копіями, що містять публічну інформацію».
Запит на отримання публічної інформації може бути
подано в робочий час згідно з правилами внутрішнього трудового розпорядку:
– на поштову адресу: 39617, Полтавська обл., м. Кременчук, вул. Троїцька, 76 (на конверті вказувати “Публічна інформація”);
– на електронну адресу: pl.dpi03rez@sfs.gov.ua; факсом: (0536) 74-22-90 або за телефоном: (0536) 74-07-20
в усній формі особисто посадовим особам: управління обслуговування платників (секція 7)
Форма подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби України, розміщена В ЦОП Кременчуцької ОДПІ на інформаційному стенді «ДОСТУП ДО ПУБЛІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ», на субсайті Територіальних органів ДФС у Полтавській області: poltava.sfs/gov.ua/dfs-u-regioni/golov-upr/dustup-do-publichnoi-info

ЗЕМЕЛЬНА ДІЛЯНКА В САДІВНИЧОМУ ТОВАРИСТВІ, ЧИ ПОВИННІ ПЕНСІОНЕРИ ЗА НЕЇ СПЛАЧУВАТИ ЗЕМЕЛЬНИЙ ПОДАТОК
Платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв), землекористувачі. Об’єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, земельні частки (паї), які перебувають у власності (ст.269, 270 Податкового кодексу).
Підставою для нарахування земельного податку є дані Державного земельного кадастру.
Варто зазначити, що у Податковому кодексі передбачені пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб. Так, зокрема, пенсіонери (за віком) звільняються від сплати земельного податку. Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм, зокрема для ведення садівництва – не більше як 0,12 га.
Таким чином, у разі наявності у фізичних осіб – членів садівницького товариства приватизованих земельних ділянок (свідоцтво на право власності) земельний податок самостійно сплачується власниками на загальних підставах або використовується пільга зі сплати податку відповідно до вимог ст. 281 Податкового кодексу.
Якщо фізичними особами – землекористувачами земельних ділянок, наданих для ведення садівництва, не оформлено право власності відповідно до чинного законодавства, то садівницьке товариство є платником земельного податку до бюджету за такі земельні ділянки (включаючи земельні ділянки загального користування).
Отже, пенсіонери за віком не є платником земельного податку за приватизовану земельну ділянку розміром 0,12 га та за земельні ділянки загального користування садівницького товариства.

ПОКИНУЛИ СПРОЩЕНУ СИСТЕМУ ОПОДАТКУВАННЯ. ДІЗНАЙТЕСЬ, КОЛИ МОЖНА ЗНОВУ СПЛАЧУВАТИ ЄДИНИЙ ПОДАТОК
Перехід на спрощену систему суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм Кодексу, може здійснити один раз протягом календарного року.
Отже, якщо суб’єкт господарювання в поточному році вже перебуває на спрощеній системі, після переходу за власною ініціативою, наприклад, з 01.07.2018 року на загальну систему оподаткування, він не має права повернутись у цьому ж році на спрощену систему, оскільки вже скористався своїм правом на її застосування.
Разом з цим, суб’єкт господарювання може перейти на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності з 01 січня 2019 року, за умови відповідності вимогам, встановленим п. 291.4 ст. 291 Податкового Кодексу.
Зазначена норма передбачена пп. 298.1.4 ст. 298 Податкового кодексу.

ЗМІНИ У ПОРЯДКУ СПРАВЛЯННЯ ПЛАТИ ЗА ЗЕМЛЮ У 2018 РОЦІ
З 01.01.2018 року набув чинності Закон України від 07.12.2017 року № 2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році», яким внесено зміни до Податкового кодексу України , зокрема, в частині плати за землю.
Встановлено, що річна сума орендної плати за землі державної та комунальної власності не може бути меншою за розмір земельного податку:
– для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено – у розмірі не більше 3% їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування – не більше 1% їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь – не менше 0,3% та не більше 1% їх нормативної грошової оцінки;
-для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено – у розмірі не більше 5% нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь – не менше 0,3% та не більше 5% нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області;
– фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої Кодексом за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання з плати за землю, якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове (податкові) повідомлення-рішення у строки, встановлені нормами Кодексу.

ПІДСТАВИ ВІДМОВИ У РЕЄСТРАЦІЇ ПЛАТНИКОМ ПДВ
Кременчуцька ОДПІ повідомляє, що згідно з п.183.8 ст.183 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) контролюючий орган відмовляє у реєстрації особі, як платника податку на додану вартість, якщо за результатами розгляду реєстраційної заяви або поданих документів встановлено, що особа або не відповідає вимогам, визначеним ст.180, п.181.1 ст.181, 182.1 ст.182 та 183.7 ст.183 ПКУ, або за існування обставин, що є підставами для анулювання реєстрації відповідно до ст.184 ПКУ. Також, якщо при поданні реєстраційної заяви чи визначенні запланованого дня реєстрації не дотримано порядок та строки, встановлені пп.183.1, 183.3 – 183.7 ст.183 ПКУ.

ЩО ЧЕКАЄ ФЕРМЕРІВ У РАЗІ НЕПОДАННЯ ЗАЯВИ ПРО ВЗЯТТЯ НА ОБЛІК ПЛАТНИКІВ ЄСВ
Голова та інші члени фермерського господарства підлягають страхуванню на підставі п. 51 частини першої ст. 4 Закону про ЄСВ. Винятком із цього правила є випадки, коли голова або інший член фермерського господарства належить до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах.
Взяття на облік членів фермерських господарств, оскільки на них не поширюється дія Закону України від 15.05.2003 р. № 755-IV, здійснюється контролюючим органом за місцем проживання (податковою адресою) у день отримання від них заяви про взяття на облік платника єдиного внеску за формою № 12-ЄСВ відповідно до п. 1 розділу III Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Мінфіну України від 24.11.2014 № 1162.
При цьому у разі ухилення від взяття на облік або несвоєчасного подання заяви про взяття на облік платниками єдиного внеску, на яких не поширюється дія Закону № 755, накладається штраф у розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (п. 1 частини одинадцятої ст. 25 Закону про ЄСВ).
ДФС України відкликано з місць застосування листи від 12.01.2018 р. № 1020/7/99-99-13-02-01-17 та від 19.01.2018 р. № 1638/7/99-99-13-02-01-17.

ЯКЩО «НЕПРИБУТКІВЦІ» НЕ ПОВІДОМИЛИ ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО УСТАНОВЧИХ ДОКУМЕНТІВ
Якщо неприбуткова організація (установа) після внесення змін до установчих документів (або установчих документів організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) не подала до контролюючого органу реєстраційну заяву з позначкою «зміни» протягом 30 календарних днів з дня державної реєстрації таких змін або з моменту виникнення обставин, пов’язаних зі змінами в її установчих документах, у разі коли державна реєстрація змін не здійснюється, то до такої неприбуткової організації (установи) застосовується штраф у розмірі 510 грн.
За неусунення таких порушень або за ті самі дії, вчинені протягом року неприбутковою організацією, до якої були застосовано штрафи за таке порушення, до такої організації застосовується штраф у розмірі 1 020 грн.
Нагадаємо: згідно з п. 14 Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 р. № 440, у разі зміни організаційно-правової форми неприбуткової організації, внесення змін до її установчих документів (або установчих документів організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) до контролюючого органу подається реєстраційна заява з позначкою «зміни», до якої додаються копії документів відповідно до п. 6 Порядку № 440. Заява та копії документів повинні бути подані протягом 30 календарних днів з дня державної реєстрації таких змін, а у разі коли державна реєстрація змін не здійснюється, — протягом 30 календарних днів з моменту виникнення зазначених у п. 14 обставин.

АНУЛЮВАТИ РЕЄСТРАЦІЮ ПЛАТНИКА ЄДИНОГО ПОДАТКУ МОЖУТЬ НА ПІДСТАВІ АКТА ПЕРЕВІРКИ
У разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення перевірок порушень платником єдиного податку першої — третьої груп вимог, встановлених главою 1 розділу XIV Податкового кодексу, анулювання реєстрації платника єдиного податку першої — третьої груп проводиться за рішенням такого органу, прийнятим на підставі акта перевірки, з першого числа місяця, що настає за кварталом, в якому допущено порушення. У такому разі суб’єкт господарювання має право обрати або перейти на спрощену систему оподаткування після закінчення чотирьох послідовних кварталів з моменту прийняття рішення контролюючим органом (п. 299.11 ст. 299 Кодексу).
Зазначено, що норми Податкового кодексу не передбачають встановлення певної форми рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку. Таке рішення надається платнику податків у письмовій формі за підписом керівника контролюючого органу з обов’язковим зазначенням підстав для анулювання реєстрації платника єдиного податку.

ДАРУНОК ФІЗИЧНІЙ ОСОБІ ВІД ЮРИДИЧНОЇ:ОПОДАТКУВАННЯ ВІЙСЬКОВИМ ЗБОРОМ
Відповідно до п. п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ, зокрема загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.
Статтею 165 ПКУ встановлено перелік доходів, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, зокрема вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань), якщо їх вартість не перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі (п. п. 165.1.39 п. 165.1 ст. 165 ПКУ).
Водночас перелік доходів, які включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, встановлено п. 164.2 ст. 164 ПКУ.
Так, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема:
– дохід у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується згідно з розділом IV ПКУ;
– дохід, отриманий таким платником як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 ПКУ), у вигляді, зокрема, вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни.
Якщо додаткові блага надаються у не грошовій формі, сума податку об’єкта оподаткування обчислюється за правилами, визначеними п. 164.5 ст. 164 ПКУ.
Згідно з п. 174.6 ст. 174 ПКУ доходи у вигляді дарунка, нараховані (виплачені, надані) платнику податку юридичною особою або фізичною особою – підприємцем, оподатковуються на загальних підставах, передбачених розділом IV ПКУ для оподаткування додаткового блага.
Нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому ст. 168 ПКУ.
Разом з цим п. п. 1.7 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 розділу XX ПКУ передбачено, що звільняються від оподаткування військовим збором доходи, які згідно з розділом IV ПКУ не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у підпунктах 165.1.2, 165.1.18, 165.1.25, 165.1.52 п. 165.1 ст. 165 ПКУ.
Враховуючи викладене, не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку та не є об’єктом оподаткування військовим збором вартість дарунків, наданих такому платнику юридичною особою, яка у розрахунку на місяць не перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати, встановленої на 01 січня звітного податкового року.
Якщо вартість дарунків перевищує вказаний розмір, то уся їх вартість оподатковується військовим збором на загальних підставах, передбачених розділом IV ПКУ для оподаткування додаткового блага.
При цьому нормами п. 16 прим. 1 підрозділу 10 розділу XX ПКУ не передбачено застосування для військового збору коефіцієнта, визначеного п. 164.5 ст. 164 ПКУ

Кременчуцька ОДПІ Головного управління
ДФС у Полтавській області, 12.07.2018