Інформує Кременчуцька ОДПІ

РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВА НА ОТРИМАННЯ ПУБЛІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ

З початку року до Кременчуцької ОДПІ надійшло 6 запитів на отримання публічної інформації, з них: 1 запит від юридичної особи та 5 – від фізичних осіб.

Запитувачі зверталися з проханням надати інформацію щодо: сплати податку на прибуток комунальними підприємствами; отримання довідок 10-ЄСВ та 12-ООП; отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб; отримання копій податкової звітності громадської організації.

За результатами розгляду, відповідно до пункту 3 статті 22 Закону України „Про доступ до публічної інформації” 2 запити на публічну інформацію задоволено, а 4 запитувачам відмовлено з таких причин:
– 3 запити за змістом не підпадають під дію ст.1 Закону України „Про доступ до публічної інформації”. Запитувачам надано роз’яснення щодо процедури отримання, запитуваної ними інформації.

– 1 запитувачу відмовлено у зв’язку з тим, що запитувана інформація є конфіденційною.

Кременчуцька ОДПІ звертає увагу, що статтею 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації» визначено, що запит на інформацію це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.
Нагадуємо, отримати публічну інформацію, розпорядником якої є Кременчуцька ОДПІ, може кожен бажаючий, надіславши листа-запита за адресою: 39600, м. Кременчук, вул. Троїцька, 76 або на електронну адресу: pl.dpi03rez@sfs.gov.ua/ Також запит можна подати безпосередньо в ЦОП Кременчуцької ОДПІ.

ПЛАТНИКИ ПОДАТКІВ КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ ОДПІ СПЛАТИЛИ 341,4 МЛН.ГРН.ПДВ
З почтаку 2018 року підприємствами та підприємцями Кременчуцької ОДПІ (разом з відділеннями) сплачено до державного бюджету 341млн. 457 тис.грн. податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів, а це на 13,1 відсотків, або майже на 40млн.грн. більше, ніж торік.
Станом на 1 червня 2018 року кількість платників ПДВ становить 2218 суб’єктів господарювання, в тому числі юридичних осіб – 1911, фізичних осіб – 307. У цьому році платникам Кременчуцької ОДПІ повернуто 236,2 мільйонів гривень ПДВ.

УВАГА! З 01.07.2018 РОКУ БУДЕ ЗМІНЕНО РЕКВІЗИТИ РАХУНКІВ ДЛЯ ЗАРАХУВАННЯ ПЛАТЕЖІВ ДО ДЕРЖАВНОГО ТА МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ
Звертаємо увагу платників податків на зміну реквізитів рахунків для зарахування доходів до державного та місцевих бюджетів.
На виконання наказів Міністерства фінансів України від: 05.02.2018 № 110 «Про затвердження Змін до Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України», від 07.03.2018 № 350 «Про затвердження Змін до Порядку казначейського обслуговування доходів та інших надходжень державного бюджету» та від 08.02.2018 № 126 «Про затвердження Змін до Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів» Кременчуцька ОДПІ повідомляє, що з 01.07.2018 на балансі Державної казначейської служби України (МФО 899998) будуть відкриті балансові рахунки 3111, 3121, 3131, 3113, 3311, 3141, 3151, 3321, 3412, 3421, 3431 для обліку надходжень до державного та місцевих бюджетів (в тому числі Полтавської області).
При цьому, відповідні балансові рахунки, що були відкриті для обліку надходжень до державного та місцевих бюджетів в ГУ ДКСУ у Полтавській області (МФО 831019), з 01.07.2018 будуть закриті.
У зв’язку з цим, нові реквізити рахунків будуть розміщені на стендах Центру обслуговування платників Кременчуцької ОДПІ за адресою: м. Кременчук, вул. Троїцька, 76.

УВАГА! СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ ДЛЯ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ!
12 липня 2018 року Кременчуцька ОДПІ спільно з громадською організацією «Всеукраїнський бухгалтерський клуб» та Полтавським представництвом Групи компаній «Баланс» проведе безкоштовний семінар – практикум.
На семінарі будуть розглянуті такі актуальні питання:
1.Огляд нового та перспективного трудового законодавства.
2.Сезон відпусток розпочато: на що звернути увагу?
3.Оплачуємо лікарняні без проблем та очікуємо на великі зміни у фінансуванні ФСС.
4.Останні тенденції перевірок Держпраці та судові прецеденти у різних штрафонебезпечних ситуаціях.
5. Практичні відповіді на актуальні запитання з ПДВ.
Запитання – відповіді.
Смінар-практикум відбудеться 12 липня (четвер) 2018 року об 11год. 00хв. за адресою: м.Кременчук,вул.Троїцька,76 (актова зала).
Семінар-практикум безкоштовний тільки для передплатників видань «Баланс-Клубу»! Вам треба тільки зареєструватися (ОБОВ’ЯЗКОВО! Вхід на семінар за списками попередньої реєстрації).
Для реєстрації на семінар-практикум перейдіть за посиланням:https://goo.gl/eChX9v.
Непередплатниками виднання «Баланс-Клубу» для участі у семінарі-практикумі необхідно зателефонувати менеджерам (0532) 63-72-72, (067) 219-92-66, (099) 177-09-84 – Полтавський обласний осередок громадської організації «Всеукраїнський бухгалтерський клуб. Телефони для довідок в Кременчуцькій ОДПІ: 74-07-20, 74-23-90

НАДАННЯ НЕРУХОМОСТІ В ОРЕНДУ: ЯК ЗАПОВНИТИ ФОРМУ № 20-ОПП
У разі надання в оренду об’єкта нерухомого майна або його частини повідомлення за формою № 20-ОПП подається до контролюючих органів як власником нерухомого майна — орендодавцем, так і орендарем у порядку та строки, визначені пунктами 8.3 — 8.5 розділу VIII Порядку обліку платників податків, затвердженого наказом Мінфіну України від 09.12.2011 р. № 1588.
Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.
Кожному об’єкту оподаткування, що надається в оренду (орендується), присвоюється ідентифікатор, що прийнятий суб’єктом господарювання — орендодавцем (орендарем), а також зазначається фактичний стан об’єкта оподаткування на момент заповнення повідомлення за формою № 20-ОПП.
У графі 9 «Стан об’єкта оподаткування» повідомлення за формою № 20-ОПП суб’єкт господарювання (орендодавець) зазначає стан — «здається в оренду», суб’єкт господарювання (орендар) — «орендується».
У разі відсутності найменування таких об’єктів оподаткування у повідомленні за формою № 20-ОПП орендодавцем (орендарем) зазначається інвентарний номер об’єкта оподаткування, вказаний у договорі оренди.

НАБИРАЮТЬ ЧИННОСТІ ЗМІНИ ДО ПОРЯДКУ ОБЛІКУ ПЛАТНИКІВ ЄДИНОГО ВНЕСКУ
З 08.06.2018 набирає чинності наказ Міністерства фінансів України від 29.03.2018 № 393 «Про затвердження змін до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціального страхування», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 24.04.2018 за № 498/31950 (далі – Наказ).
Законом України від 03 жовтня 2017 року № 2148-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» внесені зміни до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та встановлено, що:
платниками єдиного внеску є члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах;
взяття на облік таких осіб здійснюється не пізніше робочого дня з дня отримання від них відповідної заяви.
Наказом визначається форма заяви про взяття на облік платника єдиного внеску (члена фермерського господарства) (форма № 12-ЄСВ) та процедури взяття на облік платників єдиного внеску – членів фермерського господарства.
Заява за формою № 12-ЄСВ подається членом фермерського господарства до контролюючого органу за його місцем проживання та окрім члена фермерського господарства підписується Головою фермерського господарства, членом якого він є.
Також Наказом визначаються процедури заміни повідомлення про взяття на облік платників єдиного внеску за формою № 2-ЄСВ, на яких не поширюється дія Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».
У разі внесення змін до даних, що вказуються у повідомленні за формою № 2-ЄСВ (найменування, прізвище, ім’я, по батькові, місцезнаходження, місце проживання платника єдиного внеску, контролюючого органу, в якому платник єдиного внеску перебуває на обліку тощо) повідомлення за формою № 2-ЄСВ підлягає заміні у контролюючому органі.
Контролюючий орган видає (надсилає) платнику єдиного внеску нове повідомлення протягом двох робочих днів після отримання від платника заяви із зазначенням причин заміни та старого повідомлення.
У такому ж порядку видається нове повідомлення замість зіпсованого чи втраченого.

ОТРИМАЛИ ВІД РОБОТОДАВЦЯ БЕЗОПЛАТНО МАЙНО – ЗОБОВ’ЯЗАНІ СПЛАТИТИ ПДФО ТА ВІЙСЬКОВИЙ ЗБІР
Кременчуцька ОДПІ нагадує, що об’єктом оподаткування фізичної особи – резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до якого включається дохід, отриманий платником податку на доходи фізичних осіб (далі – платник ПДФО) як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника ПДФО.
Під час нарахування (надання) доходів у будь-якій негрошовій формі базою оподаткування ПДФО є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких встановлені згідно з ПКУ, помножена на коефіцієнт, який обчислюється за такою формулою: К = 100 : (100 – Сп), де К – коефіцієнт; Сп – ставка ПДФО, встановлена для таких доходів на момент їх нарахування.
Крім того, дохід, отриманий платником ПДФО у вигляді додаткового блага, є об’єктом оподаткування військовим збором за ставкою 1,5%.
Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника ПДФО, зобов’язаний утримувати ПДФО та військовий збір із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи відповідні ставки ПДФО і військового збору.
Враховуючи вищевикладене, якщо роботодавцем працівнику безоплатно передається майно, то його вартість включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу працівника як додаткове благо та оподатковується ПДФО та військовим збором на загальних підставах за ставками 18 % та 1,5 %.
Вищевказані норми норми передбачені пп. 163.1.1 ст. 163, пп. 164.2.17 «е», п. 164.5 ст. 164, пп. 168.1.1 ст. 168, пп. 1.2 п. 16¹ підрозділу 10 розділу XX ПКУ.

ЯКЩО КВАРТИРА ЗДАЄТЬСЯ ВЛАСНИКОМ В ОРЕНДУ,ТО ПІЛЬГА З ПОДАТКУНА НЕРУХОМЕ МАЙНО НЕ ЗАСТОСОВУЄТЬСЯ
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки сплачується за об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі за їх частки.
Оподатковується загальна площа об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, у тому числі їх частин.
Обчислення суми податку на нерухоме майно з об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється фіскальним органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості.
База оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, зменшується:
а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв. метрів;
б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв. метрів;
в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – на 180 кв. метрів.
Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).
Сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад встановлюють пільги з податку, що сплачується на відповідній території.
Водночас, пільги з податку для фізичних осіб не застосовуються до об’єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).
Отже, якщо фізична особа-власник об’єкта житлової нерухомості, зокрема, квартири, здає її в оренду, то пільга зі сплати податку на нерухомість до такого об’єкта нерухомості не застосовується.
Тобто, при обчисленні податку з декількох об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичної особи, до об’єкта оподаткування, що використовується з метою одержання доходів, пільги не застосовуються.
Порядок обчислення суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки визначений ст. 266 Податкового кодексу.

ПРИПИНЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ФІЗОСОБОЮ, ЯКА ОДНОЧАСНО Є ФОП: ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ
Якщо ФОП, яка одночасно здійснює незалежну професійну діяльність, припиняє здійснення лише незалежної професійної діяльності та при цьому не припиняється державна реєстрація ФОП, у такому випадку йдеться про зміни в облікових даних платника.
Для внесення змін до облікових даних та зняття ознаки провадження незалежної професійної діяльності такій фізичній особі необхідно подати до контролюючого органу за основним місцем обліку заяву за формою № 5-ОПП, копію документа, який підтверджує припинення (зупинення) незалежної професійної діяльності, та повернути довідку за формою № 34-ОПП. Підтвердженням припинення незалежної професійної діяльності є відомості (витяг) відповідного реєстру, до якого вноситься інформація про державну реєстрацію такої діяльності, щодо припинення або зупинення, або зміни організаційної форми відповідної діяльності з незалежної (індивідуальної) на іншу.
Довідка про зняття з обліку платника податків за формою № 12-ОПП у такому випадку не видається, оскільки фізична особа продовжує перебувати на обліку в контролюючих органах як ФОП.

КУДИ НАДСИЛАЮТЬСЯ ППР НЕРЕЗИДЕНТАМ, ЯКІ МАЮТЬ У ВЛАСНОСТІ ЗЕМЕЛЬНІ ДІЛЯНКИ
Нарахування фізичним особам — нерезидентам сум земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності проводиться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки, які надсилають до 1 липня поточного року податкові повідомлення-рішення про внесення земельного податку або орендної плати. Суми земельного податку та орендної плати, зазначені в податкових повідомленнях-рішеннях, підлягають сплаті протягом 60 днів з дня їх вручення.
Водночас фізичні особи — нерезиденти, які не проживають в Україні, повинні повідомити свою адресу постійного проживання контролюючий орган за місцезнаходженням земельної ділянки для надіслання податкових повідомлень-рішень про внесення земельного податку або орендної плати.

СПИСУЄМО ІМПОРТОВАНІ ТОВАРИ: ЩО З ПДВ
Платник податків при ввезенні товарів на митну територію України включає суму ПДВ, сплачену під час митного оформлення таких товарів, до складу податкового кредиту на підставі належним чином оформленої митної декларації.
Водночас оскільки платником ПДВ здійснюється операція зі списання імпортованих товарів, то вони визначаються такими, що використані в операціях, що не є господарською діяльністю такого платника.
Відповідно до п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу платник податку зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання виходячи з бази оподаткування, визначеної згідно з п. 189.1 ст. 189 Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в ЄРПН в терміни, встановлені Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з ПДВ (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 р., — у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку було включено до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися, зокрема, в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених п. 189.9 ст. 189 цього Кодексу).
Особливості складання зведених податкових накладних у разі нарахування податкових зобов’язань відповідно до п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу визначено п. 11 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну України від 31.12.2015 р. № 1307 (далі — Порядок № 1307).
Згідно з п. 16 цього Порядку у разі складання зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладено у п. 11 Порядку, у графі 2 «Номенклатура товарів/послуг продавця» зведеної податкової накладної платником зазначаються дати складання і порядкові номери податкових накладних, складених на такого платника при постачанні йому товарів/послуг, необоротних активів, за якими він визначає податкові зобов’язання відповідно до п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу.
Водночас зважаючи на те що згідно з п. 201.12 ст. 201 Податкового кодексу у разі ввезення товарів на митну територію України документом, що посвідчує право на віднесення сум податку до податкового кредиту, вважається митна декларація, оформлена відповідно до вимог законодавства, яка підтверджує сплату податку, при нарахуванні податкових зобов’язань згідно з п. 198.5 ст. 198 Кодексу на товари, ввезені на митну територію України, у графі 2 «Номенклатура товарів/послуг продавця» такої зведеної податкової накладної зазначаються дати і номери митних декларацій, відповідно до яких нараховуються податкові зобов’язання.

У ЗВІТІ З ЄСВ, СТРОК ЗВІТУВАННЯ ЯКОГО ЩЕ НЕ МИНУВ, ВИЯВЛЕНО ПОМИЛКУ
При виявленні помилки у Звіті щодо сум нарахованого єдиного внеску до закінчення терміну подання цього Звіту страхувальник повторно формує та подає Звіт у повному обсязі до фіскального органу за місцем обліку.
Чинним вважається останній електронний або паперовий Звіт, поданий страхувальником до закінчення термінів подання звітності.
Якщо страхувальником до закінчення терміну подання Звіту подаються лише окремі таблиці за поточний звітний період Звіту зі статусом «скасовуюча», «додаткова» цей Звіт не вважається Звітом і вважається таким, що не подавався.
Нагадаємо: страхувальники зобов’язані формувати та подавати до контролюючих органів Звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску протягом 20 календарних днів, що настають за останнім днем звітного періоду.
Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435.

ПОДАТКОВИЙ КАЛЕНДАР
Понеділок, 11 червня 2018
Останній день подання
• звіту про обсяги виробництва та реалізації спирту за травень (форма № 1-РС)
• звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв за травень (форма № 2-РС)
• звіту про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів за травень (форма № 3-РС)
• звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за травень (форма № 1-ОА)
• звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі за травень (форма № 1-ОТ)
П’ятниця, 15 червня 2018
Останній день подання
• звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за травень (форма № ЗВР-1), якщо не передбачено подання інформації дротовими або бездротовими каналами зв’язку; довідки про використані розрахункові книжки за травень
• заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з ІІІ кварталу та розрахунку доходу за попередній календарний рік

Кременчуцька ОДПІ Головного управління
ДФС у Полтавській області, 12.06.2018