Інформує Кременчуцька ОДПІ

12.5 МІЛЬЙОН ГРИВЕНЬ ОТРИМАЛИ МІСЦЕВІ ГРОМАДИ КОБЕЛЯЧЧИНИ ВІД СПЛАТИ МІСЦЕВИХ ПОДАТКІВ І ЗБОРІВ
За січень-квітень 2018 року до місцевих скарбниць Кобеляччини надійшло 12 млн 547 тис. грн податків та зборів,що майже на 4,3 млн.грн. або на 10,2% перевищує показник 2017 року.
Основними бюджетоформуючими платежами залишаються податок на доходи фізичних осіб, плата за землю та єдиний податок. Так, надходження з податку на доходи фізичних осіб склали майже 8млн грн, від землевласників та землекористувачів надійшло 2,5 млн грн плати за землю, спрощенці сплатили 1,5 млн.грн єдиного податку.
«Підсумовуючи вищевикладене хотілось зазначити, що повнота та своєчасність надходжень до місцевих бюджетів має велике значення, адже це безпосереднє джерело видатків на потреби місцевих громад. Тому від рівня бюджетної дисципліни суб’єктів господарювання залежить й фінансова самодостатність місцевих громад», – відзначає в.о. заступника начальника Кременчуцької ОДПІ – начальника Кобеляцького відділення Олександр Литвин.

НА АДРЕСУ КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ ОДПІ НАДІЙШЛО 6 ЗАПИТІВ НА ПУБЛІЧНУ ІНФОРМАЦІЮ
За чотири місяці 2018 року до Кременчуцької ОДПІ надійшло 6 запитів на отримання публічної інформації. Серед запитувачів: 1 запит від юридичних осіб, 5 запитів – від громадян.
Запитувачі зверталися з проханням надати інформацію щодо: сплати податку на прибуток комунальними підприємствами; отримання довідок 10-ЄСВ та 12-ООП; отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб; отримання копій податкової звітності громадської організації.
Відповіді на запити надано запитувачам у встановлені законодавством строки, тобто протягом п’яти робочих днів з дня отримання запиту.
Однак, по 4 запитам на інформацію Кременчуцькою ОДПІ відмовлено у наданні інформації з таких причин:
– 3 запити за змістом не підпадають під дію ст.1 Закону України „Про доступ до публічної інформації”. Запитувачам надано роз’яснення щодо процедури отримання, запитуваної ними інформації.
– 1 запитувачу відмовлено у зв’язку з порушення вимоги пункту 2 статті 10 Закону України “Про доступ до публічної інформації” у частині надання розпорядником інформації на вимогу осіб, яких вона стосується (у даному випадку запитувана інформація не стосувалася запитувача).
Нагадуємо, отримати публічну інформацію, розпорядником якої є Кременчуцька ОДПІ, може кожен бажаючий, надіславши листа-запита за адресою: 39600, м. Кременчук, вул. Троїцька, 76 або на електронну адресу: pl.dpi03rez@sfs.gov.ua/ Також запит можна подати безпосередньо в ЦОП Кременчуцької ОДПІ.

ФОП ОДНОЧАСНО Є НАЙМАНОЮ ОСОБОЮ: ЧИ Є ПРАВО НА ПОДАТКОВУ ЗНИЖКУ
Кременчуцька ОДПІ повідомляє, що порядок застосування податкової знижки визначений ст. 166 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Підпунктом 166.4.2 ст. 166 ПКУ передбачено, що загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) у звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника ПДФО, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ.
Тобто, право на податкову знижку буде мати фізична особа – підприємець, яка одночасно є найманою особою, та винятково до доходів, одержаних від роботодавця у вигляді заробітної плати

ПРАВО НА РОЗДРІБНУ ТОРГІВЛЮ АЛКОГОЛЬНИМИ НАПОЯМИ І ТЮТЮНОВИМИ ВИРОБАМИ
Роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.
Ліцензія видається за заявою суб’єкта господарювання у якій повинно бути зазначено вид господарської діяльності, на провадження якого суб’єкт господарювання має намір одержати ліцензію (роздрібна торгівля алкогольними напоями або тютюновими виробами).
У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах державної фіскальної служби.
У заяві на видачу ліцензії на роздрібну торгівлю тютюновими виробами зазначається адреса місця торгівлі.
Ліцензія або рішення про відмову в її видачі видається заявнику не пізніше 10 календарних днів з дня одержання документів.
Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), становить 8000 гривень на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі; на роздрібну торгівлю тютюновими виробами на кожне місце торгівлі – 2000 гривень, а на території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст, – 500 гривень на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), на кожний окремий, зазначений у ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі, і 250 гривень – на роздрібну торгівлю тютюновими виробами на кожне місце торгівлі.
Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю сидром та перрі (без додання спирту) становить 780 гривень на кожне місце торгівлі незалежно від його територіального розташування.
Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами справляється щоквартально рівними частками і зараховується до місцевих бюджетів згідно з чинним законодавством.

ОСОБЛИВОСТІ ЗВІТУВАННЯ ПІДПРИЄМЦІВ, ЯКІ ЗАРЕЄСТРУВАЛИСЬ ПЛАТНИКАМИ ЄДИНОГО ПОДАТКУ 1 ТА 2 ГРУП
Зареєстровані в установленому порядку фізичні особи – підприємці, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для першої або другої групи, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація.
Тобто, новостворена фізична особа – підприємець є платником єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація.
Доходи, отримані в періоді застосування спрощеної системи оподаткування, включаються до податкової декларації платника єдиного податку (форма, затверджена наказом МФУ від 19.06.15 № 578 (зі змінами від 17.03.17 №369), яка подається у строки, встановлені для річного податкового періоду, – протягом 60 календарних днів, що настають за останнім днем звітного (податкового) року.
При цьому, у період від дати державної реєстрації до переходу на спрощену систему оподаткування підприємець перебуває на загальній системі оподаткування, і як наслідок, доходи, отримані новоствореною особою у цей період, оподатковуються на загальних підставах.
Підприємці, які здійснюють діяльність на загальній системі оподаткування, подають податкову декларацію за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Форму декларації про майновий стан і доходи затверджено наказом МФУ від 02.10.2015 № 859 зі змінами.
Тобто, новостворена фізична особа – підприємець за період від дати державної реєстрації до дати переходу на спрощену систему оподаткування, коли він перебуває на загальній системі оподаткування, подає податкову декларацію за звітний період, який дорівнює календарному року протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного року.
Зазначена норма передбачена п.п. 49.18.5 ст. 49, п.п. 49.18.5 ст. 49, п. 177.5 ст. 177, п.п. 298.1.2 ст. 298 Податкового кодексу України.

ЯК ОПОДАТКОВУЄТЬСЯ ПОДАТКОМ НА ДОХОДИ ФІЗИЧНИХ ОСІБ ВАРТІСТЬ НАВЧАННЯ ЗА РАХУНОК ЮРИДИЧНИХ АБО ФІЗИЧНИХ ОСІБ
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума, сплачена будь-якою юридичною або фізичною особою на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів за здобуття освіти, за підготовку чи перепідготовку платника податку, але не вище трикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за кожний повний або неповний місяць навчання, підготовки чи перепідготовки такої фізичної особи.
У 2018 році від оподаткування податком на доходи фізичних осіб звільняється сума, що складає 11 169 грн за повний або неповний місяць навчання.
Вартість навчання, що перевищує зазначену суму, оподатковується податком на доходи фізичних осіб і військовим збором на загальних підставах.
У податковому розрахунку за формою 1 ДФ сума, сплачена за навчання, відображається під ознакою доходу ” 145″.
Зазначена норма передбачена п.п 165.1.21. ст. 165 Податкового кодексу України.

ЗАПИТ ПРО ОТРИМАННЯ ВИТЯГУ З РЕЄСТРУ ПЛАТНИКІВ ЄДИНОГО ПОДАТКУ МОЖНА ПОДАТИ ЧЕРЕЗ ЕЛЕКТРОННИЙ КАБІНЕТ
Відповідно до вимог Податкового кодексу України платник єдиного податку може безоплатно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку.
Строк надання витягу не повинен перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту.
Запит про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку подається в довільній формі, на підставі якого видається тимчасовий витяг з реєстру платників єдиного податку.
Слід зазначити, що меню «Листування з ДФС» приватної частини Електронного кабінету дозволяє надіслати довільну кореспонденцію (лист, запит тощо) до відповідного органу ДФС.
Форма підготовки такої кореспонденції передбачає заповнення або вибір із запропонованих наступних реквізитів:
– регіон в якому знаходиться орган ДФС;
– орган ДФС, до якого відправляється лист;
– тип документа;
– тематика звернення;
– короткий зміст листа;
– сканований документ, який необхідно завантажити (файл повинен бути у форматі pdf із обмеженням розміру не більше 2 МБ).
Зберегти проект листа можна натиснувши кнопку «Зберегти чернетку», підписати та надіслати до органу ДФС – натиснувши кнопку «Підписати і надіслати».
Протягом одного робочого дня після надсилання листа до органу ДФС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДФС, до якого даний запит направлено. Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДФС користувач може переглянути в вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» Електронного кабінету.
Відповіді на запити та квитанції щодо обробки заяв і запитів платник може переглянути в меню «Вхідні/вихідні документи» Електронного кабінету.
Крім того, в меню «Заяви, запити для отримання інформації» платник також має можливість створити та надіслати довільну кореспонденцію (лист, запит тощо) до відповідного органу ДФС.
Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису, що сертифікований у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється через офіційний веб-портал ДФС.
Отже, фізична особа – підприємець – платник єдиного податку через меню «Листування з ДФС» або «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету має право завантажити лист до органу ДФС, зокрема запит про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку у довільній формі, підписати електронним цифровим підписом та надіслати.
Детальніше з цим роз‘ясненням можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (категорія 107.09).

КОЛИ ТЕРМІН ПОДАННЯ ЗВІТНОСТІ МОЖЕ БУТИ ПРОДОВЖЕНО
Граничні строки подання податкової декларації можуть бути збільшені за правилами та на підставах, які передбачені Податковим кодексом України.
Пунктом 102.6 ст. 102 Кодексу визначено, що граничні строки для подання декларації, заяв про перегляд рішень контролюючих органів, заяв про повернення надміру сплачених грошових зобов’язань, підлягають продовженню керівником (його заступником або уповноваженою особою) за письмовим запитом платника податків, якщо такий платник податків протягом зазначених строків:
– перебував за межами України;
– перебував у плаванні на морських суднах за кордоном України у складі команди (екіпажу) таких суден;
– перебував у місцях позбавлення волі за вироком суду;
– мав обмежену свободу пересування у зв’язку з ув’язненням чи полоном на території інших держав або внаслідок інших обставин непереборної сили, підтверджених документально;
– був визнаний за рішенням суду безвісно відсутнім або перебував у розшуку у випадках, передбачених законом.
Штрафні санкції, визначені Кодексом, не застосовуються протягом строків продовження граничних строків подання декларації згідно з п. 102.6 ст. 102 Кодексу.

ЯКУ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПЕРЕДБАЧЕНО ЗА НЕСВОЄЧАСНУ СПЛАТУ ЄСВ ПІДПРИЄМЦЕМ — ПЛАТНИКОМ ЄДИНОГО ПОДАТКУ
Підприємці — платники єдиного податку сплачують ЄСВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄСВ.
Отже, граничний термін сплати ЄСВ для підприємців — платників єдиного податку — 19 число місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄСВ.
За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) ЄСВ на платників, які допустили зазначене порушення накладається штраф у розмірі 20 % своєчасно не сплачених сум.
На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 % суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Нарахування пені починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.
Згідно зі ст. 1651 Кодексу України про адміністративні правопорушення, несплата або несвоєчасна сплата ЄСВ, зокрема, фізичними особами — підприємцями або особами, які забезпечують себе роботою самостійно, у сумі:
– що не перевищує 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тягне за собою накладення штрафу від 40 до 80 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 680 до 1 360 грн);
– понад 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян тягне за собою накладення штрафу від 80 до 120 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 1360 до 2 040 грн).
Повторне за рік вчинення таких дій тягне за собою накладення штрафу від 150 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 250 до 5 100 грн).

ЗНАЙШЛИ ПОМИЛКИ В ЗВІТІ З ЄСВ — ПОДАТИ НОВИЙ ЧИ ОКРЕМІ ТАБЛИЦІ
Відповідно до п. 1 розділу ІІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Мінфіну України від 14.04.2015 р. № 435, страхувальники зобов’язані формувати та подавати до контролюючих органів Звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску протягом 20 календарних днів, що настають за останнім днем звітного періоду.
Згідно з п. 1 розділу V Порядку № 435 при виявленні помилки у Звіті до закінчення терміну подання цього Звіту страхувальник повторно формує та подає Звіт у повному обсязі до фіскального органу за місцем обліку.
Чинним вважається останній електронний або паперовий Звіт, поданий страхувальником до закінчення термінів подання звітності.
Якщо страхувальником до закінчення терміну подання Звіту подаються лише окремі таблиці за поточний звітний період Звіту зі статусом «скасовуюча», «додаткова», цей Звіт не вважається Звітом і вважається таким, що не подавався.

ОТРИМУЄТЕ ДОХІД ВІД НАДАННЯ МАЙНА В ОРЕНДУ — СПАТІТЬ ПОДАТОК ДО 1 СЕРПНЯ
Якщо громадяни надають в оренду житлову чи іншу нерухомість, а також рухоме майно, то за отримані доходи необхідно сплачувати ПДФО.
Доходи, отримані від здачі в оренду не лише житлових приміщень, але й гаражів, дачних будинків, присадибних та інших земельних ділянок підлягають декларуванню.
Якщо нерухомість або інше майно орендує юридична особа або фізична особа — підприємець, то податковим агентом є орендатор. Він повинен утримати та перерахувати до бюджету податок за ставкою 18 % та військовим збором за ставкою 1,5 %. Якщо ж нерухомість здається фізичній особі, то податок за ставкою 18 % сплачує орендодавець.
Також оподаткуванню підлягають доходи, отримані від здавання в оренду автотранспорту та іншого рухомого майна.
Нагадуємо, фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею декларації (останній день подання декларації був 02.05.2018 р).

ДО УВАГИ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ – ПОДАТКОВИЙ КАЛЕНДАР!
Вівторок, 29 травня 2018
Останній день сплати
• єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування гірничими підприємствами за квітень
Середа, 30 травня 2018
Останній день сплати
• ПДВ за квітень платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю
• акцизного податку за квітень
• плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за квітень
• рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за квітень
• рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за квітень
• рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами територією України за квітень
• рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України за квітень
• податку на доходи фізичних осіб з нарахованого, але не виплаченого доходу за квітень
• податку на доходи фізичних осіб із загальної суми процентів, нарахованих за квітень на поточний або депозитний банківський рахунок; на вклади членів кредитної спілки
• військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу за квітень

Кременчуцька ОДПІ Головного управління
ДФС у Полтавській області, 31.05.2018