Інформує ОДПІ

НАДХОДЖЕННЯ ДО ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ ВІД ПЛАТНИКІВ КОБЕЛЯЧЧИНИ СКЛАЛИ 6,3 МІЛЬЙОНІВ ГРИВЕНЬ
Платники податків Кобеляччини за січень-квітень 2018 року забезпечили до державного бюджету 6 млн. 376 тисяч грн.
Серед основних джерел наповнення державної казни перше місце посідає податок на додану вартість, надходження якого склали майже на 3 млн. гривень. Також основними джерелами поповнення державного бюджету є: податок на доходи фізичних осіб – 2,6 млн. грн.; військовий збір 744 тис.грн.; податок на прибуток – 1,7 тис.грн.; екологічний податок – 17,3 тис.грн.

ПЛАТНИКИ ПОДАТКІВ КОБЕЛЯЧЧИНИ ПІДТРИМАЛИ АРМІЮ НА 744 ТИСЯЧІ ГРИВЕНЬ
Платники податків Кобеляччини доволі відповідально ставляться до нарахування та сплати військового збору, спрямованого на захист державного суверенітету, гарантій стабільності та зміцнення економічної безпеки України.
Так, за січень-квітень 2018 року надходження військового збору склали 744 тис.грн. Порівняно з минулим роком сплата зросла на 90 тис. грн., або на 3,5%.
Серед основних чинників позитивної динаміки сплати військового збору – зростання фонду оплати праці, результати заходів щодо легалізації найманих працівників, адже, як відомо, військовий збір сплачується з легальних доходів.
Нагадаємо, що військовим збором оподатковуються доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами. Ставка військового збору складає 1,5% вiд об’єкту оподаткування.

ПЛАТНИКИ ПОДАТКІВ МАЮТЬ ПРАВО ОТРИМАТИ ДОВІДКУ ЩОДО СТАНУ РОЗРАХУНКІВ ЗА ПОДАТКАМИ, ЗБОРАМИ ТА ЄДИНИМ ВНЕСКОМ
Пунктом 1 глави 1 розд. ІІ Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 № 422, визначено, що з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються інтегровані картки платників (далі – ІКП) за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками.
ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу.
Згідно зі ст. 1 Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 393) громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, зокрема із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних та особистих прав і законних інтересів.
При цьому звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання (ст. 20 Закону № 393).
Отже, за письмовою заявою суб’єкта господарювання, щодо якого в контролюючому органі відкрито ІКП, надається письмовий документ щодо стану розрахунків цього платника за податками, зборами та єдиним внеском на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у довільній формі. Такий письмовий документ видається не пізніше п’ятнадцяти робочих днів з дня отримання заяви, в якій суб’єктом господарювання зазначено платежі і період щодо яких здійснюється звірка стану розрахунків з бюджетами, а також нараховані і сплачені суми по цих платежах за вказаний період.
З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 135).

У ФІСКАЛЬНОМУ ЧЕКУ НА АЗС НОВИЙ ОБОВ’ЯЗКОВИЙ РЕКВІЗИТ
Наказом Міністерства фінансів України від 19.02.2018 №288, що набрав чинності 06 квітня 2018 року, внесено зміни до Положення про форму і зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 №13.
Зазначені зміни внесено з метою приведення норм Положення №13 у відповідність до вимог Податкового кодексу України та Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон №265).
Так, у відповідності до норм п. 11 ст. 3 Закону №265 суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій з використанням режиму попереднього програмування найменування (для пального із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД), цін товарів (послуг) та обліку їх кількості.
У разі проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій без використання режиму попереднього програмування найменування (для пального із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД), цін товарів (послуг) та обліку їх кількості передбачено застосування до вказаних суб’єктів господарювання фінансових санкцій у розмірі п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

ПОДАТКОВУ ЗНИЖКУ ЗА 2017 РІК МОЖЕ ОТРИМАТИ ТОЙ, ХТО ЗДІЙСНИВ ПЛАТІЖ ЗА НАВЧАННЯ
З 01.01.2017 р. набрав чинності Закон України від 21.12.2016 року № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», яким внесено зміни до пп. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 Кодексу та визначено, що платник податку має право включити до податкової знижки фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.
З метою використання права на податкову знижку за витратами, понесеними у звітному (податковому) році на користь закладу освіти, платник податку може включити до податкової знижки за навчання члена його сім’ї першого ступеня споріднення з урахуванням п. 166.4 ст. 166 Кодексу лише суми коштів, сплата яких фактично підтверджена відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, в яких зазначено, що платіж за навчання здійснено безпосередньо особою, яка звертається. Крім того, платник податку має підтвердити родинні стосунки (ступінь споріднення) з такою особою та надати копію укладеного договору про навчання.
При цьому право на податкову знижку у платника податку, який сплачує за навчання члена сім’ї першого ступеня споріднення, виникає незалежно від того, чи отримував такий член сім’ї доходи у вигляді заробітної плати.

ОТРИМАТИ ІНФОРМАЦІЙНО – ДОВІДКОВІ ПОСЛУГИ ДФС В РЕЖИМІ ONLINE МОЖЕ КОЖЕН
Суб’єкти господарювання та громадяни мають змогу отримати інформаційно-довідкові послуги в режимі оnline та надати усні звернення громадян відповідно до Закону України «Про звернення громадян», зателефонувавши до контакт-центру за номером телефону: 0-800-501-007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів, з мобільних телефонів — за тарифами операторів мобільного зв’язку).
Інформація, яка надається за допомогою автовідповідача, систематизована за напрямками:
кнопка 0 — отримання інформації з питань стану обробки електронної звітності та опрацювання файлів запитів про доходи для призначення субсидій;
кнопка 1 — отримання інформаційно-довідкових послуг;
кнопка 2 — скасування у телефонному режимі посиленого сертифікату або отримання консультації щодо електронного цифрового підпису;
кнопка 3 — залишити усне звернення громадян відповідно до Закону України «Про звернення громадян»;
кнопка 4 — залишити інформацію на сервіс «Пульс»;
кнопка 5 — залишити інформацію про особу, стосовно якої проводиться перевірка щодо поширення на неї заборон згідно із Законом України «Про очищення влади»;
кнопка 6 — залишити повідомлення працівниками ДФС про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» іншою особою ДФС;
кнопка 7 — довідкова інформація щодо самостійного пошуку відповідей на запитання у загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі та електронної адреси, на яку можна надіслати запитання.
Інформаційно-довідкові послуги надаються з 8.00 до 20.00 (крім суботи та неділі).
Громадяни, які перебувають за межами України, мають можливість зателефонувати до контакт-центру зі стаціонарного або мобільного телефону за номером: +38 (044) 454-16-13.

ЖИТЛОВА НЕРУХОМІСТЬ В РІЗНИХ НАСЕЛЕНИХ ПУНКТАХ: ДЕ ПРОВОДИТИ ЗВІРКУ ДАНИХ
Платники податку на нерухомість мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:
-об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
-розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
-права на користування пільгою зі сплати податку;
-розміру ставки податку;
-нарахованої суми податку.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним) (пп. 266.7.3 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу).
Таким чином, якщо у фізичної особи у власності кілька об’єктів житлової нерухомості, розміщених у різних населених пунктах, то такій фізичній особі для проведення звірки даних необхідно звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації).

СУМА ПОВОРОТНОЇ ФІНАНСОВОЇ ДОПОМОГИ ОТРИМАНА ФІЗИЧНОЮ ОСОБОЮ-ПІДПРИЄМЦЕМ НА ЗАГАЛЬНІЙ СИСТЕМІ ОПОДАТКУВАННЯ: ЧИ Є ОБ’ЄКТ ОПОДАТКУВАННЯ
Кременчуцька ОДПІ звертає увагу, відповідно до пп. 14.1.257 п. 14.1 ст. 14 І Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) поворотна фінансова допомога – це сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов’язковою до повернення.
Згідно із п. 177.1 ст. 177 розділу IV ПКУ оподаткуванню підлягають доходи фізичних осіб – підприємців, які отримані протягом календарного року від провадження господарської діяльності.
Враховуючи те, що отримання фізичною особою – підприємцем поворотної фінансової допомоги (позики) відповідно до умов договору підлягає обов’язковому поверненню у визначений строк, то протягом дії договору сума поворотної фінансової допомоги не включається до складу доходу суб’єкта господарювання.
При цьому, слід зазначити, якщо сума поворотної фінансової допомоги не повертається у визначений у договорі термін, то вона включається до складу доходів фізичної особи – підприємця та оподатковується на загальних підставах.

ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ОБЛІКОВИХ ДАНИХ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ У РАЗІ ЗМІНИ КЕРІВНИКА ТА/АБО ГОЛОВНОГО БУХГАЛТЕРА
Кременчуцька ОДПІ повідомляє, що підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є, зокрема: інформація органів державної реєстрації, або ж документально підтверджена інформація, що надається платниками податків – це визначено п. 66.1 ст. 66 Податкового кодексу України .
Пунктом 9.3 розд. IX Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за № 1562/20300, визначено, що платники податків – юридичні особи та відокремлені підрозділи юридичних осіб зобов’язані подати відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи, відокремлених підрозділів юридичної особи до контролюючого органу у 10-денний строк з дня взяття на облік чи виникнення змін у облікових даних платників податків, шляхом подання заяви за формою № 1-ОПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку».
При подані заяви за ф.№1-ОПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» заповнюються розділи 1, 2, 4 та 10 заяви за ф. № 1-ОПП та інформація про засновників не подається. Щодо осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи, відомості також оновлюються контролюючими органами у Єдиному банку даних юридичних осіб на підставі реєстраційної заяви платника ПДВ (про реєстрацію, перереєстрацію або внесення змін), якщо така реєстраційна заява була подана в один із способів, визначених п. 183.7 ст. 183 розд. V ПКУ, та задоволена контролюючим органом. У цьому разі платник податків звільняється від подання до контролюючого органу заяви за ф. №1-ОПП у зв’язку із зміною відомостей щодо осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи.
Платники податків, які уклали з контролюючим органом договір про визнання електронних документів, можуть подати заяву за ф.№ 1-ОПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Таким чином, стосовно платників податків, відомості про яких включаються до ЄДР:
– інформація про зміну або призначення тимчасово виконуючого обов’язки керівника оновлюється в контролюючих органах на підставі відомостей, отриманих від державного реєстратора, в порядку, визначеному Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань»;
– інформація про головного бухгалтера оновлюється на підставі заяви за ф. № 1-ОПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» або реєстраційної заяви платника ПДВ, якщо така реєстраційна заява була подана в один із способів, визначених п.183.7 ст.183 розд. V ПКУ, та задоволена контролюючим органом. У цьому разі платник податків звільняється від подання до контролюючого органу заяви за формою № 1-ОПП у зв’язку із зміною відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи.
Щодо платників податків, відомості про яких не включаються до ЄДР, інформація про зміни в облікових даних платників податків або зміни (призначення) тимчасово виконуючого обов’язки керівника та/або головного бухгалтера оновлюється на підставі уточнених документів та заяви за ф.№1-ОПП з позначкою «Зміни», «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» або за формою № 1-РПП з позначкою «Перереєстрація, зміни».

ПОДАТКОВИЙ КАЛЕНДАР
Середа, 2 травня 2018
Останній день подання
• звіту про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску особами, які провадять незалежну професійну діяльність, за 2017 рік (форма № Д5 (річна))
• податкової декларації про майновий стан і доходи, отримані громадянами та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, за 2017 р.
Останній день сплати
• єдиного внеску особами, які провадять незалежну професійну діяльність, за 2017 рік
• єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування гірничими підприємствами за березень

Кременчуцька ОДПІ Головного управління
ДФС у Полтавській області, 03.05.2018