Інформує Кобеляцьке відділення Кременчуцької ОДПІ

АДМІНІСТРАТИВНА ПОСЛУГА «ВИДАЧА ВІДОМОСТЕЙ З ДРФО ПРО СУМИ ВИПЛАЧЕНИХ ДОХОДІВ ТА УТРИМАНИХ ПОДАТКІВ» СТАЛА  НАЙПОПУЛЯРНІШОЮ.
За два місяці поточного року в Центрі обслуговування платників Кобеляцького відділення Кременчуцької ОДПІ надано 1789 адміністративних послуг, в т.ч. в лютому – 1326, що в 2,5 рази більше ніж за 2 місяці минулого року (січень-лютий 2017 року – 701 адмінпослуга).
Відмічається, що в лютому лідером по популярності серед 18 адміністративних послуг, які надаються в податковій інспекції, вперше стала послуга «Видача відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків». Всього з початку року видано 1110 таких довідок. Особливої актуальності ця послуга набула у зв’язку з проведенням кампанії декларування доходів громадян, та е-декларуванням.
Кременчуцька ОДПІ звертає увагу громадян, що за допомогою приватної частини сервісу «Електронний кабінет платника» (https://cabinet.sfs.gov.ua,) існує можливість отримання інформації про суми виплачених доходів та утриманих податків з ДРФО для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи.
Тобто громадянам необов’язково звертатися до податкової інспекції щодо отримання довідки про свої доходи. Одержати її можна за допомогою Електронного кабінету. В цих випадках, робота з електронним сервісом в особистому кабінеті здійснюється з використанням електронного цифровоhttp://kh.sfs.gov.ua/data/material/000/247/326290/img/5a7c571aaa672.jpgго підпису (ЕЦП) – ключа, згенерованого як для фізичної особи.
Щодо решти адміністративних, послуг за якими в січні-лютому 2018 року зверталися громадяни і представники бізнесу Кобеляцьке відділення інформує таке.
За послугою з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової звернулося 491 громадянин.
Також запитуваними з боку суб`єктів господарювання у січні-лютому були такі адміністративні послуги: надання витягу з реєстру платників єдиного податку – 66 звернень; реєстрації книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку – 29 звернень; реєстрації книг обліку розрахункових операцій – 21 та інші.

СОЦІАЛЬНІ ГАРАНТІЇ ПЛАТНИКИ ПОДАТКІВ КОБЕЛЯЦЬКОГО ВІДДІЛЕННЯ КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ ОДПІ СПРЯМУВАЛИ МАЙЖЕ 7 МІЛЬЙОНІВ ГРИВЕНЬ ЄСВ
За січень-лютий 2018 року платники податків Кобеляцького відділення Кременчуцької ОДПІ перерахували до бюджету 6 млн. 982 тис. грн.. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що майже на 3млн. грн. або на 27 відсотків перевищує показник минулого року.
За словами в.о. заступника начальника Кременчуцької ОДПІ – начальника Кобеляцького відділення Олександра Литвина, позитивну динаміку надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування досягнуто завдяки цілеспрямованій роботі з роботодавцями щодо підвищення рівня оплати праці найманим працівникам, вжиттю заходів з детінізації доходів та легалізації зайнятості населення.

ДАРУНОК У ВИГЛЯДІ НЕРУХОМОСТІ: КОЛИ НЕ ПОДАВАТИ ДЕКЛАРАЦІЮ
Відповідно до пп. «а» пп. 174.2.1 п. 174.2 ст. 174 Податкового кодексу за нульовою ставкою оподатковуються об’єкти спадщини/дарування, що успадковуються/отримуються у дарунок членами сім’ї спадкодавця/ дарувальника другого ступеня споріднення.
Членами сім’ї фізичної особи другого ступеня споріднення вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки (пп. 14.1.263 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).
У разі якщо особа є членом сім’ї дарувальника другого ступеня споріднення, то дохід у вигляді вартості отриманого такою особою у дарунок нерухомого майна (квартири) у 2017 р. оподатковується ПДФО за нульовою ставкою. При цьому податкова декларація про майновий стан і доходи не подається, але за умови відсутності інших підстав для подання декларації.

СКІЛЬКИ ЄСВ МАЄ СПЛАТИТИ НОВОСТВОРЕНА ФОП
Єдиний внесок сплачується ФОП за місяць, в якому відбулася його реєстрація в повному обсязі, незалежно від отриманого доходу. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

НЕРЕЗИДЕНТ-БАНКРУТ: ЧИ ДЕКЛАРУВАТИ ЗАКОРДОННІ ВАЛЮТНІ ЦІННОСТІ ТА МАЙНО
Валютні цінності та інше майно резидентів, яке перебуває за межами України, підлягає обов’язковому декларуванню (ст. 9 Декрету Кабінету Міністрів України від 19.02.1993 р. № 15-93).
Згідно зі ст. 1 Указу Президента України «Про невідкладні заходи щодо повернення в Україну валютних цінностей, що незаконно знаходяться за її межами» від 18.06.1994 р. № 319/94 суб’єкти підприємницької діяльності України, незалежно від форм власності, щоквартально здійснюють декларування наявності належних їм валютних цінностей, які знаходяться за межами України.
При цьому зазначеним Указом не передбачено можливості звільнення від декларування наявності валютних цінностей у разі непроведення розрахунків при здійсненні експортних або імпортних операцій у зв’язку з визнанням нерезидента банкрутом.
Отже, валютні цінності та майно, які перебувають за кордоном, зокрема за якими не проведено розрахунки при здійсненні експортних або імпортних операцій через визнання нерезидента банкрутом, підлягають обов’язковому декларуванню суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності України.

ЯК ОТРИМАТИ АКТ ЗВІРКИ РОЗРАХУНКІВ ЗА ПОДАТКАМИ І ЗБОРАМИ
З метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються інтегровані картки платників (далі — ІКП) за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками (п. 1 глави 1 розділу ІІ Порядку від 07.04.2016 р. № 422).
ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу.
Згідно зі ст. 1 Закону України від 02.10.96 р. № 393/96-ВР «Про звернення громадян» (далі — Закон № 393) громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, зокрема, із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних та особистих прав і законних інтересів.
При цьому звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, — невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання (ст. 20 Закону № 393).
Отже, за письмовою заявою суб’єкта господарювання, щодо якого в контролюючому органі відкрито ІКП, надається письмовий документ щодо стану розрахунків цього платника за податками, зборами та ЄСВ у довільній формі. Такий письмовий документ видається не пізніше 15 робочих днів з дня отримання заяви, в якій суб’єктом господарювання зазначено платежі і період, щодо яких здійснюється звірка стану розрахунків з бюджетами, а також нараховані і сплачені суми по цих платежах за вказаний період.

ПРОТЯГОМ ЯКОГО СТРОКУ МОЖНА ВКЛЮЧИТИ ДО ПОДАТКОВОГО КРЕДИТУ СУМИ ПДВ НА ПІДСТАВІ ПН/РК, СКЛАДЕНИХ ДО 03.12.2017 РОКУ
Починаючи з 03.12.2017 р. у зв’язку з набранням чинності Законом України від 09.11.2017 р. № 2198-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стабілізації розрахунків на Оптовому ринку електричної енергії України» змінено період, протягом якого отримувач товарів/послуг має право на віднесення суми ПДВ до податкового кредиту, з 365 на 1095 календарних днів.
Починаючи з 03.12.2017 р. суми ПДВ, зазначені у ПН/РК до таких податкових накладних (cкладених як до зазначеної дати, так і після неї), можуть бути віднесені до складу податкового кредиту:
-у разі своєчасної реєстрації в ЄРПН – протягом 1095 календарних днів з дати складання таких ПН/РК до таких податкових накладних;
-у разі несвоєчасної реєстрації в ЄРПН – протягом 1095 календарних днів з дати складання таких ПН/РК до таких податкових накладних, але не раніше дати такої реєстрації.

ПОРЯДОК РЕЄСТРАЦІЇ ПЛАТНИКІВ ПДВ ЗАЗНАВ ЗМІН
У Мін’юсті України зареєстровано 06.02.2018 р. за № 151/31603 наказ Мінфіну України, яким затверджено Зміни до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затверджені власним наказом від 14.11.2014 р. № 1130.
Змінами, зокрема, передбачено, що контролюючі органи в областях та місті Києві, міжрегіональні територіальні органи забезпечують організацію роботи з реєстрації та обліку платників ПДВ, що перебувають на їх території.
Якщо юридична особа, утворена в результаті перетворення, не подала до контролюючого органу протягом 10 робочих днів, що настають за датою завершення перетворення, заяви для реєстрації або перереєстрації у порядку, передбаченому цим Положенням, контролюючий орган після закінчення цього строку приймає рішення про анулювання реєстрації юридичної особи, припиненої в результаті перетворення.Наказ набирає чинності з дня опублікування.

ЯКЩО ПІДПРИЄМЕЦЬ НЕ ПІДТВЕРДИВ ДЕРЖРЕЄСТРАЦІЮ: ЯКІ НАСЛІДКИ
Під час нарахування (виплати) підприємцю доходу від здійснення ним підприємницької діяльності господарюючий суб’єкт та/або самозайнята особа, які нараховують (виплачують) такий дохід, не утримують ПДФО у джерела виплати, якщо підприємцем, який отримує такий дохід, надано копію документа, що підтверджує його державну реєстрацію як СПД.
При цьому зазначене правило не застосовується в разі нарахування (виплати) доходу за виконання певної роботи та/або надання послуги згідно з цивільно-правовим договором, коли буде встановлено, що відносини за таким договором фактично є трудовими, а сторони договору можуть бути прирівняні до працівника чи роботодавця.
Отже, суб’єкт господарювання, який виплачує дохід підприємцю за надані ним товари (роботи, послуги) і отримав при цьому відповідні документи (про підтвердження державної реєстрації підприємця), не утримує ПДФО та військовий збір, оскільки підприємець здійснює оподаткування такого доходу самостійно.
Документом, що підтверджує державну реєстрацію фізичної особи як СПД, є витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.
Дохід, виплачений підприємцю (незалежно від обраної системи оподаткування), податковий агент відображає у формі № 1ДФ з ознакою доходу «157».
Якщо підприємцем не надано копію документа, що підтверджує його державну реєстрацію як суб’єкта підприємницької діяльності, при виплаті доходу утримується ПДФО та військовий збір.

МИТНИЙ ТА ІНШІ ВИДИ ДЕРЖКОНТРОЛЮ: ЩО НОВОГО
Кабінетом Міністрів України в січні цього року переглянуто порядок інформаційного обміну з метою удосконалення процедури здійснення митного та інших державних видів контролю (санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного, радіологічного) за принципом «єдиного вікна».
Зокрема, продовжено на один рік можливість добровільного застосування підприємством системи «єдиного вікна» у випадках:
-переміщення товарів транзитом;
-вивезення за межі України товарів морським, залізничним та авіаційним транспортом;
-ввезення товарів у поштових та міжнародних експрес-відправленнях.
Також запроваджується на 90 днів перехідний період у вигляді добровільного застосування підприємствами системи «єдиного вікна» у кожному новому місці митного оформлення, в яких розпочнеться застосування цієї системи.
Крім того, нововведеннями передбачено застосування ризик-орієнтового підходу до обрання об’єктів фітосанітарного контролю дерев’яного пакувального матеріалу та палет, що передбачає:при експорті — здійснення контролю маркування дерев’яного пакувального матеріалу не посадовими особами фітосанітарної служби, а посадовими особами митниць, і лише у випадках, коли товари підлягатимуть митному огляду;
при імпорті — огляду (інспектуванню) посадовими особами фітосанітарної служби підлягати 10, 25, 50 або 100 % вантажів, що супроводжуються дерев’яним пакувальним матеріалом, залежно від рівня ризику в розрізі країн-відправників.
Водночас передбачено можливість випуску товарів у вільний обіг за принципом «мовчазної згоди», якщо протягом чотирьох робочих годин з моменту отримання електронного повідомлення і документів від підприємства уповноважена особа контролюючого органу чи адміністратор не внесла до інформаційної системи рішення за результатами проведення відповідного виду контролю.
Після випуску товарів з пункту пропуску для переміщення у митницю призначення система надсилає підприємству електронне повідомлення, у якому зазначаються види державного контролю, які завершено в пункті пропуску та які необхідно завершити у зонах митного контролю на митній території України, а також вичерпний перелік документів, які необхідно подати відповідному контролюючому органу. При цьому проставлення відбитків штампів на товаро-супровідних документах не вимагається.
Після отримання через інформаційну систему від підприємства визначених документів уповноважена особа контролюючого органу приймає рішення про завершення відповідного виду контролю, проведення огляду, додаткової обробки товарів або знищення вантажу, чи повернення його за межі митної території України та вносить повідомлення про прийняте рішення до інформаційної системи, яка в свою чергу повідомляє підприємство.
Органи доходів і зборів завершують митне оформлення залежно від результатів державного виду контролю товарів, відображених в інформаційній системі.

КОЛИ ПОДАВАТИ МАЙНОВУ ДЕКЛАРАЦІЮ, ЯКЩО ПРОДАЛИ АВТО
Порядок оподаткування операцій з продажу або обміну об‘єктів рухомого майна визначено ст. 173 Податкового кодексу.
Так, дохід фізичної особи від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, не підлягає оподаткуванню.
Якщо фізична особа продавала або обмінювала протягом 2017 р. два та більше об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, сума отриманого доходу підлягає оподаткуванню ПДФО за ставкою 5 % та військовим збором за ставкою 1,5 %.
Фізична особа зобов’язана відобразити дохід від такого відчуження у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається до контролюючого органу за місцем реєстрації (паспортними даними).
Граничний строк подання декларації для такої фізичної особи — до 01.05.2018 р., а до 01.08.2018 р. вона зобов’язана самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею декларації.

ЯК ВИПРАВИТИ ПОМИЛКИ,ВИЯВЛЕНІ У ДОДАТКУ ВП ДО ДЕКЛАРАЦІЇ У ДОДАТКУ ВП ДО ДЕКЛАРАЦІЇ З ПОДАТКУ НА ПРИБУТОК
Якщо виправлення помилок здійснюється у звітній (звітній новій) податковій декларації з податку на прибуток підприємств (далі — Декларація) за податковий період, наступний за періодом, в якому виявлено помилки, то у додатку ВП до Декларації (далі — додаток ВП) платник податку відображає правильні показники за податковий період, який уточнюється, та, порівнюючи їх з відповідними рядками Декларації, що уточнюються, визначає суму збільшення (зменшення) податкового зобов’язання з податку на прибуток. При цьому у складі звітної (звітної нової) Декларації можуть бути уточнені показники за один звітний період та поданий один додаток ВП.
У заголовній частині додатка ВП зазначається звітний період, який уточнюється, та проставляється відмітка «Звітна» або «Звітна нова». Додатки до рядків додатка ВП, на які є посилання в додатку ВП, не заповнюються та не подаються.
При цьому відповідно до п. 46.4 ст. 46 Податкового кодексу платник податків має подати доповнення до такої Декларації, складене за довільною формою, з поясненням проведених виправлень.

АДМІНІСТРАТИВНИЙ АРЕШТ МАЙНА: ЗА ЯКИХ ОБСТАВИН
Адміністративний арешт майна платника податків є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов’язків, визначених законом (ст. 94 Податкового кодексу). Арешт майна може бути застосовано, якщо з’ясовується одна з таких обставин:
-платник податків порушує правила відчуження майна, що перебуває у податковій заставі;
-фізична особа, яка має податковий борг, виїжджає за кордон;
-платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу;
-відсутні дозволи (ліцензії) на здійснення господарської діяльності, а також у разі відсутності реєстраторів розрахункових операцій, зареєстрованих у встановленому законодавством порядку, крім випадків, визначених законодавством;
-відсутня реєстрація особи як платника податків у контролюючому органі, якщо така реєстрація є обов’язковою відповідно до Кодексу, або коли платник податків, що отримав податкове повідомлення або має податковий борг, вчиняє дії з переведення майна за межі України, його приховування або передачі іншим особам;
-платник податків відмовляється від проведення перевірки стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі;
-платник податків не допускає податкового керуючого до складення акта опису майна, яке передається в податкову заставу;
-платник податків (його посадові особи або особи, які здійснюють готівкові розрахунки та/або провадять діяльність, що підлягає ліцензуванню) відмовляється від проведення відповідно до вимог Кодексу інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів (зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки).

ПОДАТКОВИЙ КАЛЕНДАР
Четвер, 15 березня 2018
Останній день подання
-звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за лютий (форма № ЗВР-1), якщо не перед¬бачено подання інформації дротовими або бездротовими каналами зв’язку; довідки про використані розрахункові книжки за лютий
П’ятниця, 16 березня 2018
Останній день подання
-заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з ІІ кварталу та розрахунку доходу за попередній календарний рік

Кременчуцька ОДПІ Головного управління
ДФС у Полтавській області, 12.03.2018